Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Književnost

RAZGOVOR: Nenad Ivić, romanist i povjesničar književnosti
Moje uživanje u Barthesovoj prozi pouka je poniznosti pred Barthesovom problematizacijom užitka

KNJIŽEVNI GLOBUS

FRANCUSKA PROZA
Perex: Jacques-Pierre Amette, Brechtova ljubavnica, prev. Gordana V. Popović, Algoritam, Zagreb 2004.

HRVATSKA PROZA
Edo Popović, Plesačica iz Blue Bara, Meandar, 2004.

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
»Htio bih dakle da govor i slušanje koji će se ovdje isprepletati budu nalik na dolazak i odlazak djeteta koje se igra kraj majke, koje se udaljava, a potom joj se vraća da bi joj donijelo kamenčić, končić, ocrtavajući tako, oko jednoga ...
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
Očito je da je Barthes svoju seksualnu orijentaciju poput spomenute Susan Sontag držao privatnom stvari te je njegov teorijsko-književni opus prožimala samo u onolikoj mjeri koliko je sam taj opus općenito osoban odnosno »subjektivan«. Nipošto ne možemo govoriti o subverzivnoj društvenoj funkciji ...

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ; SKANDALOZNI EFEKT FOTOGRAFIJE
Ovo nije tekst o Cadavi ili Benjaminu, nego o Barthesu. Ne nužno o njegovoj knjizi i riječima u njoj, nego usputni zapis o svjetlu koje iz nje probija. Riječi o tekstu i riječi o fotografiji: Camera Lucida studiozno je Barthesovo ostvarenje. Vjerojatno ...

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ; JULIA KRISTEVA
Još je od svibanjskih dana '68, kada je i sama sudjelovala u studentskim nemirima, Julia Kristeva bila očarana konceptima pobune i revolucije. Promišljajući budućnost pobune, Kristeva u knjizi La révolte intime (Osobni revolt) – objavljenoj 1997. neposredno nakon knjige Smisao i besmisao ...

VLADIMIR BITI, DOBA SVJEDOČENJA. TVORBA IDENTITETA U SUVREMENOJ HRVATSKOJ PROZI, MATICA HRVATSKA, ZAGREB, 2005.
Budući da se izričito bila oslonila na platonovsku tradiciju, naratologija je iz razmatranja isključila pragmatičku dimenziju osjetilne izloženosti glasu teksta te je tekst tretirala s racionalne distance, kao fiksiranu gramatičku rečenicu. Zato je prvi korak prema preusmjeravanju pripovijedanja iz ciljno usmjerene radnje ...

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ; RAZGOVOR: OTTMAR ETTE, BIOGRAF ROLANDA BARTHESA
On je oblikovao našu logosferu, veoma bitno proširio onu intelektualnu atmosferu koja nam dopušta misliti, kao i duhovno disati. Pritom ne mislim na Barthesove epigone, nego na fascinantnu snagu njegova mišljenja, koja se može obuhvatiti samo u pokretu i iz pokreta

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ

HRVATSKA PROZA
Luko Paljetak, Skroviti vrt, Profil international, Zagreb, 2005.

HRVATSKA PROZA
Vesna Ćuro–Tomić, Taksi za televiziju, Algoritam, Zagreb, 2004.

LITAVSKA PROZA
Vytautas Bubnys, U lepetu goluba, prev. Mirjana Bračko, Rijeka 2004.

ARTHUR RIMBAUD (1854–1891)
Rimbaudova pjesnička refleksija i pismo nisu iza nas, možda su samo izvan dometa tipičnog »obzora očekivanja« suvremene masovne kulture. Nisu samo blago jednog velikog pretka poezije 20. stoljeća, pohranjeno u muzeju moderne književnosti, nego i opomena dostojna najveće pozornosti. Nadahnuće barem za ...

NOVE KNJIGE MATICE HRVATSKE
Drago Šimundža, Bog u djelima hrvatskih pisaca: vjera i nevjera u hrvatskoj književnosti 20. stoljeća, sv. drugi, Redovita izdanja za članstvo, knj. 9, ur. Jelena Hekman, Zagreb, Matica hrvatska 2005. Knjiga je opremljena sa 79 ilustracija, imenskim kazalom te bilješkama o izvorima ...

ANTOLOGIJA SVJETSKE KRATKE PRIČE
Katherine Anne Porter
289 - 31. ožujka 2005. | Arhiva