Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Prilog Vijenca

RAZGOVOR: Nenad Ivić, romanist i povjesničar književnosti
Moje uživanje u Barthesovoj prozi pouka je poniznosti pred Barthesovom problematizacijom užitka

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
»Htio bih dakle da govor i slušanje koji će se ovdje isprepletati budu nalik na dolazak i odlazak djeteta koje se igra kraj majke, koje se udaljava, a potom joj se vraća da bi joj donijelo kamenčić, končić, ocrtavajući tako, oko jednoga ...
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
Očito je da je Barthes svoju seksualnu orijentaciju poput spomenute Susan Sontag držao privatnom stvari te je njegov teorijsko-književni opus prožimala samo u onolikoj mjeri koliko je sam taj opus općenito osoban odnosno »subjektivan«. Nipošto ne možemo govoriti o subverzivnoj društvenoj funkciji ...

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ; SKANDALOZNI EFEKT FOTOGRAFIJE
Ovo nije tekst o Cadavi ili Benjaminu, nego o Barthesu. Ne nužno o njegovoj knjizi i riječima u njoj, nego usputni zapis o svjetlu koje iz nje probija. Riječi o tekstu i riječi o fotografiji: Camera Lucida studiozno je Barthesovo ostvarenje. Vjerojatno ...

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ; JULIA KRISTEVA
Još je od svibanjskih dana '68, kada je i sama sudjelovala u studentskim nemirima, Julia Kristeva bila očarana konceptima pobune i revolucije. Promišljajući budućnost pobune, Kristeva u knjizi La révolte intime (Osobni revolt) – objavljenoj 1997. neposredno nakon knjige Smisao i besmisao ...

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ; RAZGOVOR: OTTMAR ETTE, BIOGRAF ROLANDA BARTHESA
On je oblikovao našu logosferu, veoma bitno proširio onu intelektualnu atmosferu koja nam dopušta misliti, kao i duhovno disati. Pritom ne mislim na Barthesove epigone, nego na fascinantnu snagu njegova mišljenja, koja se može obuhvatiti samo u pokretu i iz pokreta

PRILOG VIJENCA: ROLAND BARTHEZ
289 - 31. ožujka 2005. | Arhiva