Vijenac 263

Film

Nedoseguta epičnost

Konjanik, red. Branko Ivanda

Nedoseguta epičnost

Neupitno je da razdvajanje središnjih likova pridonosi i gubitku fokusa filma, jer ako u devedesetak minuta filma individualizam i osobnost pojedinca, njegovo aktivno djelovanje, kidaju granice društvenog zaleđa, u nastavku društveni žrvanj i političke intrige potiskuju pojedinca i pasiviziraju ga

Bajka iznenađenja

Tajnica (Secretary), red. Steven Shainberg

Bajka iznenađenja

Rat objektivom kamere

TV: Ratni snimatelji (Shooting War), red. Richard Schickel

Rat objektivom kamere

Glas naratora poručuje kako su se neki snimatelji naivno ponadali da će s takvim materijalima ljudima zauvijek ogaditi rat, ali prošlo je više od pola stoljeća i sve vrijeme ponavljaju se jednaki ili još stravičniji prizori

Manirizam dvostruke prosudbe

Duga mračna noć, red. Antun Vrdoljak

Manirizam dvostruke prosudbe

Učinkovitost je dramaturgije uvjetovana upravo percepcijom gledatelja. Pripovjedni ritam, prožetost temeljnog zapleta i središnjih likova, pa samim time i struktura montaže, ne bi smjeli gledatelju dopustiti slabljenje pozornosti pri praćenju zbivanja. A prenaglašena promjena žanrovskih odrednica prelomljenih kroz autorski pristup to ipak ...

Pretjerivanje s ponavljanjem

Svjedoci, red. Vinko Brešan, sklad. Mate Matišić

Pretjerivanje s ponavljanjem

U priči koju je nudio Brešanov film i to upravo na način na koji ju je redatelj ispričao bilo je mnogo potencijala za bujanje skladateljske mašte. No Matišić to nije prepoznao

Komedija, ritual, melankolija

DVD: Donovanov greben (Donovan’s Reef), red. John Ford

Komedija, ritual, melankolija

Dani hrvatskog filma: Namjenski film

Ljepše no u zbilji

Reklamni film Dalibora Matanića, originalno je ostvarenje koje, osim što potvrđuje Matanića kao sposobna redatelja, korektno odgovara na trend reklame, koja mora biti jasna, dinamična i lišena samodopadljivosti

Visoka napetost suprotnosti

Dani hrvatskog filma: Eksperimentalni film

Visoka napetost suprotnosti

Filmovi svjedoče o raznovrsnosti pristupa, ali i o raznovrsnosti mogućnosti eksperimentalnoga filma koji je, možemo ustvrditi, uvjetovan ne samo subjektivnim naznakama autora, dosljednom provedbom ideje, nego i percepcijom gledatelja, osobnim pojedinačnim viđenjem

Senzualnost voajera

Sanjari (The Dreamers), red. Bernardo Bertolucci

Senzualnost voajera

Redatelj svom osjećaju seksualnog kao važnoj komponenti filma pridaje težinu time što ustraje na njegovoj paraleli s političkim konotacijama — socijalna revolucija simultana je onoj intimnoj, osobnoj

Stalni uspon

Dani iranskoga filma, Kinoteka, 22-26. ožujka 2004, Zagreb

Stalni uspon

Kiša je film koji stilskom svježinom i hrabrošću pokazuje da je iranski film, i petnaestak godina nakon procvata, još vrlo živ i sposoban iznenaditi nas na nove načine

Muke Melove

Pasija (The Passion or the Christ), red. Mel Gibson

Muke Melove

Zaboravimo Gibsonovu Pasiju. U usporedbi s velikim filmašima koji su se pozabavili sličnim motivima, poput Pasolinija (Evanđelje po Mateju) i Scorsesea (Posljednje Kristovo iskušenje), ona se ionako tek svodi na zanemarivu epizodu u povijesti showbiza

Krhkost iluzija

Nepobjedivi (Invincible), red. Werner Herzog, 2001.

Krhkost iluzija

Herzogov je duh i ovdje prisutan, vjerojatno i nepobjediv, samo što nije uspio posve iscuriti na slobodu iz čarobne boce

Rastanak sa sindromom

Petar Pan, red. P. J. Hogan

Rastanak sa sindromom

Ustvrdio bih da je ovo kvintesencijalni film za odrasle, jer znam kakvi su ovdašnji odrasli — u prvom redu muškarci. Samo što su oni uglavnom zaista izgubljeni dječaci

Tom Welling

Glumac iz sjene

Tom Welling

Kao moderni Superman, Welling se radije usmjerava na metaforičko otkrivanje supermoći kao simboličkoga buđenja zrelosti — negoli na crveno-plavi kostim

Prožeto plemenitošću

Dok me moje noge nose (So weit die Füsse tragen), red. Hardy Martins

Prožeto plemenitošću

Duhovni horor

Wendigo, red. Larry Fessenden

Duhovni horor

Sapunasta subverzija

Amarov zločin (El crimen del Padre Amaro), Carlos Carrera, 2002.

Sapunasta subverzija

Svećenici su ipak smrtnici, podatni grijehu, a ni Amarov zločin, djelo smrtnika, nije bezgrešan film

Vijenac 263

263 - 1. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak