Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Film

FILMSKA ČETVRT

Konjanik, red. Branko Ivanda
Neupitno je da razdvajanje središnjih likova pridonosi i gubitku fokusa filma, jer ako u devedesetak minuta filma individualizam i osobnost pojedinca, njegovo aktivno djelovanje, kidaju granice društvenog zaleđa, u nastavku društveni žrvanj i političke intrige potiskuju pojedinca i pasiviziraju ga

Tajnica (Secretary), red. Steven Shainberg

TV: Ratni snimatelji (Shooting War), red. Richard Schickel
Glas naratora poručuje kako su se neki snimatelji naivno ponadali da će s takvim materijalima ljudima zauvijek ogaditi rat, ali prošlo je više od pola stoljeća i sve vrijeme ponavljaju se jednaki ili još stravičniji prizori

Duga mračna noć, red. Antun Vrdoljak
Učinkovitost je dramaturgije uvjetovana upravo percepcijom gledatelja. Pripovjedni ritam, prožetost temeljnog zapleta i središnjih likova, pa samim time i struktura montaže, ne bi smjeli gledatelju dopustiti slabljenje pozornosti pri praćenju zbivanja. A prenaglašena promjena žanrovskih odrednica prelomljenih kroz autorski pristup to ipak ...

Svjedoci, red. Vinko Brešan, sklad. Mate Matišić
U priči koju je nudio Brešanov film i to upravo na način na koji ju je redatelj ispričao bilo je mnogo potencijala za bujanje skladateljske mašte. No Matišić to nije prepoznao

DVD: Donovanov greben (Donovan’s Reef), red. John Ford
Dani hrvatskog filma: Namjenski film
Reklamni film Dalibora Matanića, originalno je ostvarenje koje, osim što potvrđuje Matanića kao sposobna redatelja, korektno odgovara na trend reklame, koja mora biti jasna, dinamična i lišena samodopadljivosti

Dani hrvatskog filma: Eksperimentalni film
Filmovi svjedoče o raznovrsnosti pristupa, ali i o raznovrsnosti mogućnosti eksperimentalnoga filma koji je, možemo ustvrditi, uvjetovan ne samo subjektivnim naznakama autora, dosljednom provedbom ideje, nego i percepcijom gledatelja, osobnim pojedinačnim viđenjem

Sanjari (The Dreamers), red. Bernardo Bertolucci
Redatelj svom osjećaju seksualnog kao važnoj komponenti filma pridaje težinu time što ustraje na njegovoj paraleli s političkim konotacijama — socijalna revolucija simultana je onoj intimnoj, osobnoj

Dani iranskoga filma, Kinoteka, 22-26. ožujka 2004, Zagreb
Kiša je film koji stilskom svježinom i hrabrošću pokazuje da je iranski film, i petnaestak godina nakon procvata, još vrlo živ i sposoban iznenaditi nas na nove načine

Pasija (The Passion or the Christ), red. Mel Gibson
Zaboravimo Gibsonovu Pasiju. U usporedbi s velikim filmašima koji su se pozabavili sličnim motivima, poput Pasolinija (Evanđelje po Mateju) i Scorsesea (Posljednje Kristovo iskušenje), ona se ionako tek svodi na zanemarivu epizodu u povijesti showbiza

Nepobjedivi (Invincible), red. Werner Herzog, 2001.
Herzogov je duh i ovdje prisutan, vjerojatno i nepobjediv, samo što nije uspio posve iscuriti na slobodu iz čarobne boce

Petar Pan, red. P. J. Hogan
Ustvrdio bih da je ovo kvintesencijalni film za odrasle, jer znam kakvi su ovdašnji odrasli — u prvom redu muškarci. Samo što su oni uglavnom zaista izgubljeni dječaci

Glumac iz sjene
Kao moderni Superman, Welling se radije usmjerava na metaforičko otkrivanje supermoći kao simboličkoga buđenja zrelosti — negoli na crveno-plavi kostim

Dok me moje noge nose (So weit die Füsse tragen), red. Hardy Martins

Wendigo, red. Larry Fessenden

Amarov zločin (El crimen del Padre Amaro), Carlos Carrera, 2002.
Svećenici su ipak smrtnici, podatni grijehu, a ni Amarov zločin, djelo smrtnika, nije bezgrešan film
263 - 1. travnja 2004. | Arhiva