Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Film
FILMSKA ČETVRT
Konjanik, red. Branko Ivanda
Neupitno je da razdvajanje središnjih likova pridonosi i gubitku fokusa filma, jer ako u devedesetak minuta filma individualizam i osobnost pojedinca, njegovo aktivno djelovanje, kidaju granice društvenog zaleđa, u nastavku društveni žrvanj i političke intrige potiskuju pojedinca i pasiviziraju ga
Tajnica (Secretary), red. Steven Shainberg
TV: Ratni snimatelji (Shooting War), red. Richard Schickel
Glas naratora poručuje kako su se neki snimatelji naivno ponadali da će s takvim materijalima ljudima zauvijek ogaditi rat, ali prošlo je više od pola stoljeća i sve vrijeme ponavljaju se jednaki ili još stravičniji prizori
Duga mračna noć, red. Antun Vrdoljak
Učinkovitost je dramaturgije uvjetovana upravo percepcijom gledatelja. Pripovjedni ritam, prožetost temeljnog zapleta i središnjih likova, pa samim time i struktura montaže, ne bi smjeli gledatelju dopustiti slabljenje pozornosti pri praćenju zbivanja. A prenaglašena promjena žanrovskih odrednica prelomljenih kroz autorski pristup to ipak ...
Svjedoci, red. Vinko Brešan, sklad. Mate Matišić
U priči koju je nudio Brešanov film i to upravo na način na koji ju je redatelj ispričao bilo je mnogo potencijala za bujanje skladateljske mašte. No Matišić to nije prepoznao
DVD: Donovanov greben (Donovan’s Reef), red. John Ford
Dani hrvatskog filma: Namjenski film
Reklamni film Dalibora Matanića, originalno je ostvarenje koje, osim što potvrđuje Matanića kao sposobna redatelja, korektno odgovara na trend reklame, koja mora biti jasna, dinamična i lišena samodopadljivosti
Dani hrvatskog filma: Eksperimentalni film
Filmovi svjedoče o raznovrsnosti pristupa, ali i o raznovrsnosti mogućnosti eksperimentalnoga filma koji je, možemo ustvrditi, uvjetovan ne samo subjektivnim naznakama autora, dosljednom provedbom ideje, nego i percepcijom gledatelja, osobnim pojedinačnim viđenjem
Sanjari (The Dreamers), red. Bernardo Bertolucci
Redatelj svom osjećaju seksualnog kao važnoj komponenti filma pridaje težinu time što ustraje na njegovoj paraleli s političkim konotacijama — socijalna revolucija simultana je onoj intimnoj, osobnoj
Dani iranskoga filma, Kinoteka, 22-26. ožujka 2004, Zagreb
Kiša je film koji stilskom svježinom i hrabrošću pokazuje da je iranski film, i petnaestak godina nakon procvata, još vrlo živ i sposoban iznenaditi nas na nove načine
Pasija (The Passion or the Christ), red. Mel Gibson
Zaboravimo Gibsonovu Pasiju. U usporedbi s velikim filmašima koji su se pozabavili sličnim motivima, poput Pasolinija (Evanđelje po Mateju) i Scorsesea (Posljednje Kristovo iskušenje), ona se ionako tek svodi na zanemarivu epizodu u povijesti showbiza
Nepobjedivi (Invincible), red. Werner Herzog, 2001.
Herzogov je duh i ovdje prisutan, vjerojatno i nepobjediv, samo što nije uspio posve iscuriti na slobodu iz čarobne boce
Petar Pan, red. P. J. Hogan
Ustvrdio bih da je ovo kvintesencijalni film za odrasle, jer znam kakvi su ovdašnji odrasli — u prvom redu muškarci. Samo što su oni uglavnom zaista izgubljeni dječaci
Glumac iz sjene
Kao moderni Superman, Welling se radije usmjerava na metaforičko otkrivanje supermoći kao simboličkoga buđenja zrelosti — negoli na crveno-plavi kostim
Dok me moje noge nose (So weit die Füsse tragen), red. Hardy Martins
Wendigo, red. Larry Fessenden
Amarov zločin (El crimen del Padre Amaro), Carlos Carrera, 2002.
Svećenici su ipak smrtnici, podatni grijehu, a ni Amarov zločin, djelo smrtnika, nije bezgrešan film
263 - 1. travnja 2004. | Arhiva