Vijenac 263

Film

FILMSKA ČETVRT

Filmski programi: Marjanović i Jancs

FILMSKA ČETVRT

Filmski programi: Marjanović i Jancs

slika

Zagreb Filmski programi Hrvatskoga filmskog saveza u zagrebačkom kinu Tuškanac nastavljaju se novim ciklusima. Nakon filmova Nikole Tanhofera (Svanuće 1. travnja i Klempo 6. travnja) slijedi ciklus Branka M. Marjanovića. Prve su na rasporedu Zastave (8. travnja), a zatim i redateljev svojedobno zabranjivan film Ciguli miguli iz 1952. (13. travnja). Nastavlja se i ciklus mađarskog sineasta Miklósa Jancsa (Crveni psalam i Mađarska rapsodija 1. travnja, te Allegro barbaro i Fenjer Gospodnji u Budimpešti 3. travnja), a kreće i ciklus francuskoga novog filma. U njemu treba izdvojiti filmove 17 puta Cecile Cassard (6. travnja), Da sam barem bogat (8. travnja) i Moj idol (10. travnja).

U kinima: Gothika

slika

Zagreb Uz Pasiju u redovni kinoprogram stiže i triler Gothika u režiji Mathieua Kassovitza, o psihijatrici koja se neobjašnjivo nađe u ulozi pacijentice. U glavnoj je ulozi Halle Berry. Napokon, otvaraju se i dva filma za dječju publiku: bajka Mačak: Ne diraj mu šešir i animirani Legenda o medvjedu, nominiran za Oscara.

TV premijere: Povijesno i suvremeno

slika

Zagreb Hrvatska televizija prikazuje francusku povijesnu dramu Vatel (HTV 2, 13. travnja, 20.30). Riječ je o prikazu intriga oko kralja Luja XIV, čiji je svjedok majordom zaljubljen u kraljevu ljubavnicu. Tumači ga Gérard Depardieu, dok je film režirao Roland Joffé. Kanadska je pak drama Under the Piano Stefana Scainija potresna priča o odrastanju autističnoga djeteta čija majka ne zna izabrati pravi način njegova odgoja (HTV 1, 9. travnja, 02.20). Među TV-premijerama ističe se i švicarski film Jobkiller Christiana Kohlunda o menadžeru koji upadne u nerazmrsive privatne i profesionalne probleme (HTV 1, 8. travnja, 00.30).

Hrvatska: Filmski portal

slika

Zagreb Prvi cjeloviti internetski portal o hrvatskom filmu — Film.hr — od sredine ožujka pruža informacije o hrvatskoj kinematografiji od njezinih početaka do danas. Premda se projekt tek uhodava, riječ je o ambiciozno zamišljenu portalu koji bi trebao poslužiti kao temeljna baza podataka hrvatskoga filma na internetu. Uz prikaz cjelovečernjih, kratkometražnih, dokumentarnih, animiranih i eksperimentalnih filmova, kao i televizijskih filmova i serija, stranice nude i filmske vijesti, kritike, te podatke o autorima, festivalima, natječajima i filmskoj glazbi. Autor je portala redatelj Hrvoje Hribar, a adresa mu je www.film.hr.

Italija: Maturanti do Davida?

slika

Rim Dobitnici najprestižnijih talijanskih filmskih nagrada David di Donatello znat će se 14. travnja, a već su poznati favoriti. U prvom redu humorna drama Che ne sara di noi (Što će biti s nama), koja vodi na popisu kandidata za nagrade sa čak dvanaest nominacija. Redatelj joj je i scenarist Giovanni Veronesi, nagrađen Davidom za scenarij filma Per amore, solo per amore, a u središtu su joj trojica osamnaestogodišnjaka Matteo, Paolo i Manuel, koji u potrazi za zabavom otputuju na grčki otok Santorini. U glavnim su ulogama Silvio Muccino, Violante Placido, Giuseppe Sanfelice i Elio Germano.

SAD: Branitelji Alama

slika

Los Angeles I dok se stišava bura oko američkih filmskih nagrada za 2003, pristižu potencijalni kandidati za priznanja u ovoj godini. Jedan je o njih i povijesni spektakl The Alamo u režiji Johna Leeja Hancocka (Početnik), koji barem na papiru izgleda kao miljenik stručnih žirija. The Alamo je, naravno, film o slavnoj bitki iz 1836, kada su se malobrojniji Amerikanci predvođeni Davyjem Crockettom i Jimom Bowiejem suprotstavili meksičkoj vojsci generala Santa Ane. Film, produciran s gotovo sto milijuna dolara, sniman je na originalnim lokacijama, a u glavnim su ulogama Billy Bob Thornton, Jason Patric i Dennis Quaid. Pred američku kinopubliku The Alamo dolazi 9. travnja.

Knjiga: Fotografije kao slike

slika

Mel Gibson, Ken Duncan, The Passion: Photography from the Movie the Passion of the Christ, Tyndale House Publishers, 2004. Najmanje je oprečnih mišljenja film Pasija izazvao oko svojih scenografsko-kostimografskih rješenja te oko snimateljskoga rada. Zasluži je snimatelj nesuđeni oskarovac Caleb Deschanel (Patriot), čiju fotografiju mnogi uspoređuju s platnima talijanskoga ranobaroknog slikara Michelangela Caravaggia. Stoga ne čudi da je fotomonografija filma odmah po objavljivanju stigla na sam vrh najprodavanijih knjiga u Sjedinjenim Državama. Predgovor joj je napisao redatelj Mel Gibson, dok ju je uredio Ken Duncan.

Boško Picula

Vijenac 263

263 - 1. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak