Vijenac 263

Film

Dok me moje noge nose (So weit die Füsse tragen), red. Hardy Martins

Prožeto plemenitošću

Dok me moje noge nose (So weit die Füsse tragen), red. Hardy Martins

Prožeto plemenitošću

Baziran na istinitoj priči Clemensa Forella, njemačkog vojnika u Drugome svjetskom ratu kojeg su zarobili Rusi i osudili na dvadeset pet godina u logoru u Sibiru, no koji je vođen nevjerojatnom voljom za preživljavanjem i željom za susretom sa svojom obitelji, pobjegao i tri godine pješačio snijegom okovanom Rusijom i Azijom, do sigurne granice Irana.

No iako je on samo vojnik njemačke vojske, nad njim lebdi neizrečen duh nacizma, te je možda i to tabu-nasljeđe djelomičan razlog posvemašnjeg neuspjeha filma u matičnoj domovini, a time i indikator hrabrosti filmaša da dotaknu i humaniziraju ovu prešućivanu ostavštinu. Ipak, Dok me moje noge nose čak nije ni ratni film, već radije pustolovina jednog čovjeka koji se pod svaku cijenu vraća obitelji; time nadilazeći političko.

Naime, na svom putovanju do konačnoga cilja junak susreće velik broj ljudi, isključivo u funkciji pomagača/odmagača, što čitavu filmu pridaje auru pustolovne fantastike u kojoj se junak, kao sastavni dio ritualne kušnje pothvata, mora dokazati svladavajući brojne prepreke. Taj broj tako se mogao reducirati i na minimum pukih reprezentanata, budući ih ima dovoljno za popunjenje omanjeg saga-serijala (subplot s krijumčarima zlata, Indijancima...), te se čvršće fokusirati na jednu od brojnih smjernica radnje — teške uvjete ratnih zarobljenika, primjerice. No ovaj pomodan holivudizirani stil prezentacije po principu ’od svačeg pomalo’ finalno ipak rezultira filmom idealnim za široku publiku; koji nikad ne ide preduboko ni u jednom od motiva kojih se dotiče, i koji pruža pravu dozu sentimenta, akcije i pustolovine. Sveukupan dojam tako odaje djelo koje se prati neopterećeno i s lakoćom, prožeto dobrohotnošću i plemenitošću.

Katarina Marić

Vijenac 263

263 - 1. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak