Književnost
Piše Krešimir Nemec
O UTJECAJU A. G. MATOŠA NA IVU ANDRIĆA
Ivo Andrić divio se Matoševu književnom umijeću, no nije s njim dijelio romantičnu ljubav prema tradiciji i domovini, a posve se razilazio i s njegovim ideološkim stavom. Matoševu umjetničku osobnost vidio je kao utjelovljenje proturječja i paradoksa. On je za njega mnogostruka ...
Priredila Darija Žilić
NOVA HRVATSKA POEZIJA: Dražen Katunarić
Piše Ljerka Car Matutinović
Uz novu knjigu pjesama
piše PETRA MIOČIĆ MANDIĆ
SUVREMENA PRIJEVODNA PROZA: KARINE TUIL, OPTUŽBA
piše Strahimir Primorac
NOVA HRVATSKA PROZA:
RANKO MATASOVIĆ, NEPROBUĐENI
Piše Davor Šalat
Nova hrvatska poezija: Borben Vladović, Nijema ura
Borben Vladović prešao je put od izrazito osebujna neoavangardista do postmodernističkog tradicionalista. No taj put prošao je jako dobro, temeljito i vješto iskušavajući mnoga poetička iskustva koja istodobno čine i dijakroniju i sinkroniju velikog dijela spektra suvremenoga hrvatskog pjesništva
SUVREMENA HRVATSKA PROZA: LUDWIG BAUER
Večera u privatnoj rezidenciji direktora velike turske banke sa sjedištem u Londonu privukla je šaroliko društvo pretežno vidljivo bogatih muškaraca i vrlo lijepih žena među kojima je Daniel nehotično, ali i uzaludno tražio pogledom nekoga tko bi statusom bio bliži njemu
PIŠE Dimitrije Popović
O NJEGOŠEVU EROTIZMU
Kao senzibilan estet Petar Petrovič Njegoš u ženama je nalazio ono iskonsko što ga je opčinjavalo i očaravalo, o njima je sanjao i sa zanosom o njima pjevao. Od erosa bića žene i njezina tijela stvarao je zlato poezije
REDAKCIJA
UZ 10. OBLJETNICU NACIONALNE KAMPANJE ČITAJ MI!
Piše Mario Kolar
GORAN TRIBUSON, ZBOGOM, IZABEL
Ovaj je roman bliži žanru trilera nego krimića, pri čemu je – tipično tribusonovski – naglasak na društvenom kontekstu, a sve je premreženo i intermedijskim aluzijama
Piše Franjo Nagulov
PATRIK GREGUREC, ŠPAGA
Špaga je napose savitljiva kičma jezika, nositeljica prekomjernoga semantičkog tereta i način preživljavanja: katkad duhovit, katkad pomalo patetičan, a najčešće sintaktički zavodljiv
Piše JULIJANA MATANOVIĆ
Ni od koga nagovorena
Od trenutka kad sam počela pisati priče, a bila sam tada na pragu prve zrelosti, otkrila sam novu, možda najodgovorniju, zadaću književnosti
Mia Petrić
Piše SARA VELIĆ HORVAT
NOVI PRIJEVOD SUVREMENOGA MAĐARSKOG KLASIKA
Roman mađarskog klasika Sándora Máraija, prvi puta objavljen 1942, odlikuje se lako čitljivim, realističkim stilom pisanja koji čitatelja vješto uvlači u svijet sjete i opsjena
Piše LUCIJA BUTKOVIĆ
UZ OBJAVU DJELA RAZSTVARANJE ANNE CARSON
Specifični moment razstvaranja pronalazimo u iznimnoj poeziji Anne Carson, koje sadržaj evocira pitanja identiteta i stvaralaštva, ali u izvedbi funkcionira kao životan trenutak, kao svi elementi svemira skupljeni u savršeni glas/riječ
Piše ANA MARIJA ILIĆ
Novo čitanje antičkog mita:
Margaret Atwood, Penelopeja
Margaret Atwood stvorila je najinteligentniju verziju Penelope, ciničnu i ironičnu prema atributima što joj ih društvo dodjeljuje posljednja četiri tisućljeća