Vijenac 260

Likovnost

Kruna za kipara

Nekoliko posve osobnih pa i naivnih misli o Ivanu Meštroviću

Kruna za kipara

O dugu trajanju Ivana Meštrovića, uz 120. obljetnicu umjetnikova rođenja

Vjekovi naspram vječnosti

Uloga hrvatske povijesti umjetnosti nije da zastupa Meštrovićeva stajališta, nego da tumači njegov zbiljski kontekst i zalaže se za prepoznavanje pravih vrijednosti

Glatko, brušeno, radosno

Izložba Put stakla — Muransko staklo 1905-2000, Muzej Mimara, Zagreb, do 19. veljače 2004.

Glatko, brušeno, radosno

Izložba Put stakla, projekt Zaklade Sartirane Arte iz Pavije, obilazi mnoge zemlje — od obale Afrike do obale Srednjeg istoka, talijanski poluotok i europske gradove — i tako još jednom simbolički obilježava mediteranski civilizacijski krug, koji još i danas, poput stakla, zrcali ...

Posvećeno i groteskno

Opatijski umjetnici opatijskom karnevalu, Umjetnički paviljon Juraj Šporer, Opatija, 17. siječnja–27. veljače 2004.

Posvećeno i groteskno

Opatijski umjetnici opatijskom karnevalu pokazuje kako tematski određena skupna izložba, unatoč brojnosti i heterogenosti radova, može biti zanimljiva i nepretenciozna, likovno kvalitetna, a ujedno integrirana u specifične lokalno-vremenske odrednice

Pola stoljeća Stipa

LIKOVNI GLOBUS

Pola stoljeća Stipa

Očitavanje utiskivanjem

Opatijski umjetnici opatijskom karnevalu, Umjetnički paviljon Juraj Šporer, Opatija, 17. siječnja–27. veljače 2004.

Očitavanje utiskivanjem

Upravo je fiksiranje vlastite osobnosti putem otisaka ruke okosnica ciklusa Ruke Maje Vidović. Na izložbi nailazimo umjetničine ruke različitih boja otisnute na platnu, pri čemu boja kao simbol preuzima ulogu tumača karaktera određenoga dana te sugerira osjećanje

Posjetiteljima s leđa

Izložba Božene Končić Badurina Samoj sebi, Galerija Matice hrvatske, 30. siječnja–14. veljače 2004.

Posjetiteljima s leđa

Stavljajući se u izolirani prostor, nasuprot pisanoj riječi i zapisu jednoga vremena, filozofije i spoznaje umjetnica progovara o svijesti svojega ja koji smireno prima kušnje života jer udarce sudbine smatra neotklonjivima

Prvo zezancija, a s izložbom ćemo lako!

Izložba grupe Portun, Zavičajni muzej grada Rovinja, 20. siječnja – 14. veljače 2004.

Prvo zezancija, a s izložbom ćemo lako!

Grupa postoji da bi predstavila ideje i maštu njezinih članova, da iznenađuje, ali i radi igre same. Iako su po Istri ostvarili nekoliko suvislih skupnih izložbi i tiskali grafičku mapu 8 rovinjskih umjetnika (2002), očito je kako se članovi grupe, akademski slikari ...

Izložba: Josef Čapek, Najskromnejší umení, Prag, Obecní dum,

Aktualnost avangarde

Izložba Čapekovih radova važan je kulturni događaj, koji nam pruža uvid u jedan važan segment češke avangarde kao neizostavna dijela europskih umjetničkih pokreta 20. stoljeća

Medvjedići i holokaust

Izložba Partners (Partneri), Galerija Haus der Kunst, München, do 15. veljače 2004.

Medvjedići i holokaust

Kanadska kolekcionarka i umjetnica Ydessa Hendeles postavila je zanimljiv projekt izložbe pod naslovom Partners (Partneri), kao i mali dio djela iz svoje zbirke umjetnosti 20. stoljeća. Sam izložbeni projekt Partners. The Teddy Bear Project, 2002. na osobit način, fotografijama medvjedića igračaka i ...

Crtač – i to kakav!

Crteži Ivana Meštrovića iz fundusa Galerije Ivana Meštrovića u Splitu

Crtač – i to kakav!

Odabrani znalački i kritički, crteži nam otkrivaju drugoga Meštrovića, posve različita od klišeja kipara monumentalnih formi, kakvim ga većina doživljava. Većina crteža pritom nije dio uzročno-posljedične veze, od studije do skulpture, nego su autonomna djela

Magnetske vertikale

Izložba Peruška Bogdanića, Prije i poslije, Filodrammatica, Rijeka, 26. siječnja – 10. veljače 2004.

Magnetske vertikale

Metaforički zamišljen naslov Prije i poslije upućuje na umjetničko stvaranje kao proces i komunikaciju: oživljavanje umjetničke ideje u djelu i okolini; zbivanje (raz)govora oblika između autora i onoga koji prima, a koji je nažalost manjinski zastupljen na izložbama

Vijenac 260

260 - 19. veljače 2004. | Arhiva

Klikni za povratak