Vijenac 276

Film

Ayesha Dharker

GLUMICA IZ SJENE

Ayesha Dharker

To se zaista događa

FAHRENHEIT 9/11, RED. MICHAEL MOORE

To se zaista događa

Fahrenheit 9/11 Michaela Moorea izniman je film koji je dokumentarno nakon dugog razdoblja iznova uvrstio u prestižne filmske vrste

Art-meditacija

VIDEOPREMIJERA: UMRIJETI ZA... (THE TERRORIST), RED. SANTOSH SIVAN

Art-meditacija

Neće grom u koprive

MALI SVIJET (MALI SVET), RED. MILOŠ RADOVIĆ

Neće grom u koprive

Nadrealizam u filmu postignut je uporabom dijaloga koji bizarnošću često nalikuju montipajtonovskom tipu komunikacije i prikazuje likove kao prilično pomaknute osobe. Njih sjajno utjelovljuje zvjezdani niz srpskih i bosanskohercegovačkih glumaca

Kamerom kao perom

TV: ODNIJET ĆE NAS VJETAR (BAD MA RA KHAHAD BORD), RED. ABBAS KIAROSTAMI

Kamerom kao perom

Ne moramo otkrivati skrivene poruke ili važne filozofske misli, mudrije je jednostavno uživati u potezima osebujna pjesnika koji se umjesto perom koristi filmskom kamerom

Smirivanje hormona

NORMALAN (THE NORMAL), JANE ANDERSON, 2003.

Smirivanje hormona

Redateljica, za razliku od svoga protagonista koji se počinje prerušavati, ne shvaća transseksualnost samo kao ekshibicionizam, nego kao zov iznutra, a ljubav (pogotovo u tim godinama) više kao osjećajni nego tjelesni odnos

Otužni pjev sirena

TV KRITIKA: TRIKVARTAČA, HTV

Otužni pjev sirena

No dok u polusatnoj torturi možemo pronaći barem natruhe prepoznatljiva grubog splitskog humora, posada gusarske galije iz Trikvartače kao suvišan ga je balast odbacila već prilikom isplovljavanja iz splitske luke. I time sebi učinila medvjeđu uslugu

Humano čudovište

MAY, RED. LUCKY McKEE

Humano čudovište

Okus zelenog čaja s Lidom

61. FILMSKI FESTIVAL U VENECIJI

Okus zelenog čaja s Lidom

Posljednje putovanje

ALEJANDRO AMENÁBAR, FILMSKI REDATELJ

Posljednje putovanje

Ako pravite film poput Fahrenheit 9/11, tada to činite s razlogom. Ne pravim filmove da bih ljudima na nešto ukazivao, uvijek vidim filmove kao vrstu zabave ili poticaj na razmišljanje

Postkomunistički E. T.

TERMINAL, RED. STEVEN SPIELBERG

Postkomunistički E. T.

Umjesto da više poradi na inteligentnom gegu, Spielberg budno pazi kako će u kadar posložiti sve one brojne aerodromske lokale, butike i njihove korporacijske brandove, od Bossa nadalje, koji su mu nekako važniji od filmskih likova

Kako pomaknuti vrijeme

BILO JEDNOM U AMERICI (ONCE UPON A TIME IN AMERICA), RED. SERGIO LEONE, SKLAD. ENNIO MORRICONE

Kako pomaknuti vrijeme

Kao što je glazba uvijek i vrlo pozorno spletena sa slikom, tako su emocije stalno prisutne. Morriconeove su teme po sebi izrazito lirske, izrazito melodične (no iznimno teške za, recimo, pjevanu izvedbu, jer su mišljene instrumentalno) i vrlo pozorno instrumentacijski osmišljene (uglavnom ...

Fatalna sloboda

FILMSKA KRONIKA: Tomislav Kurelec

Fatalna sloboda

Film u malim zemljama promijenjene Europe

U kinima: Split by Night

FILMSKA ČETVRT

U kinima: Split by Night

Vijenac 276

276 - 30. rujna 2004. | Arhiva

Klikni za povratak