Navigacija
					Matica hrvatska
					
					Izdavaštvo
					
					Zbivanja
					
					EU Projekt
					
					
					
					
					
					
    
                 
             
            
	
	
	
	
	
	Film
	
	
	
		
		
		
		
		
		
		GLUMICA IZ SJENE
		
		
		
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		FAHRENHEIT 9/11, RED. MICHAEL MOORE
		
		
		Fahrenheit 9/11 Michaela Moorea izniman je film koji je dokumentarno nakon dugog razdoblja iznova uvrstio u prestižne filmske vrste
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		VIDEOPREMIJERA: UMRIJETI ZA... (THE TERRORIST), RED. SANTOSH SIVAN
		
		
		
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		MALI SVIJET (MALI SVET), RED. MILOŠ RADOVIĆ
		
		
		Nadrealizam u filmu postignut je uporabom dijaloga koji bizarnošću često nalikuju montipajtonovskom tipu komunikacije i prikazuje likove kao prilično pomaknute osobe. Njih sjajno utjelovljuje zvjezdani niz srpskih i bosanskohercegovačkih glumaca
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		TV: ODNIJET ĆE NAS VJETAR (BAD MA RA KHAHAD BORD), RED. ABBAS KIAROSTAMI
		
		
		Ne moramo otkrivati skrivene poruke ili važne filozofske misli, mudrije je jednostavno uživati u potezima osebujna pjesnika koji se umjesto perom koristi filmskom kamerom
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		NORMALAN (THE NORMAL), JANE ANDERSON, 2003.
		
		
		Redateljica, za razliku od svoga protagonista koji se počinje prerušavati, ne shvaća transseksualnost samo kao ekshibicionizam, nego kao zov iznutra, a ljubav (pogotovo u tim godinama) više kao osjećajni nego tjelesni odnos
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		TV KRITIKA: TRIKVARTAČA, HTV
		
		
		No dok u polusatnoj torturi možemo pronaći barem natruhe prepoznatljiva grubog splitskog humora, posada gusarske galije iz Trikvartače kao suvišan ga je balast odbacila već prilikom isplovljavanja iz splitske luke. I time sebi učinila medvjeđu uslugu
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		MAY, RED. LUCKY McKEE
		
		
		
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		61. FILMSKI FESTIVAL U VENECIJI
		
		
		
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		ALEJANDRO AMENÁBAR, FILMSKI REDATELJ
		
		
		Ako pravite film poput Fahrenheit 9/11, tada to činite s razlogom. Ne pravim filmove da bih ljudima na nešto ukazivao, uvijek vidim filmove kao vrstu zabave ili poticaj na razmišljanje
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		TERMINAL, RED. STEVEN SPIELBERG
		
		
		Umjesto da više poradi na inteligentnom gegu, Spielberg budno pazi kako će u kadar posložiti sve one brojne aerodromske lokale, butike i njihove korporacijske brandove, od Bossa nadalje, koji su mu nekako važniji od filmskih likova
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		BILO JEDNOM U AMERICI (ONCE UPON A TIME IN AMERICA), RED. SERGIO LEONE, SKLAD. ENNIO MORRICONE
		
		
		Kao što je glazba uvijek i vrlo pozorno spletena sa slikom, tako su emocije stalno prisutne. Morriconeove su teme po sebi izrazito lirske, izrazito melodične (no iznimno teške za, recimo, pjevanu izvedbu, jer su mišljene instrumentalno) i vrlo pozorno instrumentacijski osmišljene (uglavnom ...
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		FILMSKA KRONIKA: Tomislav Kurelec
		
		
		Film u malim zemljama promijenjene Europe
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		FILMSKA ČETVRT
		
		
		
	 
	
	
	
 
            
	
				
	
	 
 
	
	
	276 - 30. rujna 2004. | Arhiva