Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Film

GLUMICA IZ SJENE

FAHRENHEIT 9/11, RED. MICHAEL MOORE
Fahrenheit 9/11 Michaela Moorea izniman je film koji je dokumentarno nakon dugog razdoblja iznova uvrstio u prestižne filmske vrste

VIDEOPREMIJERA: UMRIJETI ZA... (THE TERRORIST), RED. SANTOSH SIVAN

MALI SVIJET (MALI SVET), RED. MILOŠ RADOVIĆ
Nadrealizam u filmu postignut je uporabom dijaloga koji bizarnošću često nalikuju montipajtonovskom tipu komunikacije i prikazuje likove kao prilično pomaknute osobe. Njih sjajno utjelovljuje zvjezdani niz srpskih i bosanskohercegovačkih glumaca

TV: ODNIJET ĆE NAS VJETAR (BAD MA RA KHAHAD BORD), RED. ABBAS KIAROSTAMI
Ne moramo otkrivati skrivene poruke ili važne filozofske misli, mudrije je jednostavno uživati u potezima osebujna pjesnika koji se umjesto perom koristi filmskom kamerom

NORMALAN (THE NORMAL), JANE ANDERSON, 2003.
Redateljica, za razliku od svoga protagonista koji se počinje prerušavati, ne shvaća transseksualnost samo kao ekshibicionizam, nego kao zov iznutra, a ljubav (pogotovo u tim godinama) više kao osjećajni nego tjelesni odnos

TV KRITIKA: TRIKVARTAČA, HTV
No dok u polusatnoj torturi možemo pronaći barem natruhe prepoznatljiva grubog splitskog humora, posada gusarske galije iz Trikvartače kao suvišan ga je balast odbacila već prilikom isplovljavanja iz splitske luke. I time sebi učinila medvjeđu uslugu

MAY, RED. LUCKY McKEE

61. FILMSKI FESTIVAL U VENECIJI

ALEJANDRO AMENÁBAR, FILMSKI REDATELJ
Ako pravite film poput Fahrenheit 9/11, tada to činite s razlogom. Ne pravim filmove da bih ljudima na nešto ukazivao, uvijek vidim filmove kao vrstu zabave ili poticaj na razmišljanje

TERMINAL, RED. STEVEN SPIELBERG
Umjesto da više poradi na inteligentnom gegu, Spielberg budno pazi kako će u kadar posložiti sve one brojne aerodromske lokale, butike i njihove korporacijske brandove, od Bossa nadalje, koji su mu nekako važniji od filmskih likova

BILO JEDNOM U AMERICI (ONCE UPON A TIME IN AMERICA), RED. SERGIO LEONE, SKLAD. ENNIO MORRICONE
Kao što je glazba uvijek i vrlo pozorno spletena sa slikom, tako su emocije stalno prisutne. Morriconeove su teme po sebi izrazito lirske, izrazito melodične (no iznimno teške za, recimo, pjevanu izvedbu, jer su mišljene instrumentalno) i vrlo pozorno instrumentacijski osmišljene (uglavnom ...

FILMSKA KRONIKA: Tomislav Kurelec
Film u malim zemljama promijenjene Europe

FILMSKA ČETVRT
276 - 30. rujna 2004. | Arhiva