Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Likovnost

LIKOVNI GLOBUS

O stručnom savjetovanju Povijesne žbuke — konzervatorski pristup, Restauratorski centar Ludbreg, Hrvatski restauratorski zavod, Ludbreg, 4–15. srpnja 2005.
Ako bismo čuvali samo oblik, a ne i građu od koje je sačinjen, povijesne građevine uskoro bi postale krivotvorine, a spomeničke vrijednosti na sigurnu putu da postanu povijesne neistine

Tanja Dabo, Dobrodošli, Galerija Križić Roban, Zagreb, 29. rujna. — 7. listopada 2005.
Ispod jednoznačne i otrcane fraze naslova krije se film jednostavne fabule i dosljedno provedena koncepta, u kojem autorica tematizira jednu od naših svakodnevnih i aktualnih tema — hrvatski turizam, odnosno položaj ljudi koji se njime bave i žive od ili uz njega. ...

INSERT, Retrospektiva hrvatske videoumjetnosti, Zagrebački velesajam, paviljon 19, zagreb, 20. rujna — 16. listopada 2005.
Filmski i videoradovi umjetnika postali su glavni ako ne i dominantan diskurs pokretnih slika u muzejskim i galerijskim krugovima, a projekcije filmskih i videoradova u galerijskom kontekstu ne mijenjaju samo izlagački prostor, nego i naše iskustvo i doživljaj umjetnosti

Izložba Milana Dobeša Svjetlo i pokret, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 29. rujna — 30. listopada 2005.
Dobešovi optički kolaži i svjetlosne varijacije s temom kruga, kao i serije uglačanih, sjajnih konkavno–konveksnih površina, potvrđuju iznimne estetske domete kinetičko–optičke umjetnosti

Izložba Dražena Trogrlića, Crteži, svibanj 2005, Muzej Mimara, Zagreb/ rujan 2005, Mali salon, Rijeka
Iza sumarnoga medionaziva izložbe zakriveni su sugestivni, lirski intonirani naslovi, predani promatraču kao likovni znakovi oslobođeni figuracije

Retrospektiva Milana Trenca Od stripa do filma i natrag, Klovićevi dvori, Zagreb, 8. rujna — 16. listopada 2005.
Začudnost, uvrnuti smisao za humor, nonsens... tvore svojevrstan kontrapunkt stereotipova. I dok u većini današnjih stripova i filmova prevladavaju banalnost i pojednostavnjeni plitki odnosi, određeni zakonom tržišta, Trenc u svoja djela stalno unosi iznenađenje, pomak

Izložba Tomislava Brajnovića Filigran — zlatar, Galerija Rigo, Novigrad, kolovoz — rujan 2005.
Jednakopravnim tretmanom daleke povijesti i recentne današnjice Brajnović u biti ukazuje na istu matricu kojom su ideologijski sustavi manipulirali (u prošlosti) i kojom manipuliraju (danas)

Izložba Ivice Malčića Never mind Dimitrije, Here’ s Ivica Malčić, Galerija Karas, Zagreb, 22. rujna — 6. listopada 2005.
Ovo je jedna od onih izložbi za koju bi se trebalo pobrinuti da u 2005. ide na gostovanja po drugim hrvatskim gradovima, ili da bude pozivana od galerija izvan Zagreba koje drže do svojeg ugleda među likovnom publikom

Monografija
Berislav Valušek, Vila Angiolina u Opatiji, foto Damir Fabijanić, Festival Opatija, Opatija, 2005.

U povodu najnovijih izložbi Ljube Ivančića u Splitu (Galerija umjetniNa Split, svibanj/lipanj 2005.) i Zagrebu (Umjetnički paviljon u Zagrebu, rujan/listopad 2005.)
Ivančićevo djelo, toliko razvedeno u morfologijama i konfiguracijama, ostaje smireno u tragičnosti postajući gotovo simbolom stanja. U tom je slikarstvu istodobno i nešto živo i nepomično. U tom se slikarstvu simbol uvukao ispod kože u žilje i meso materije i svijest o ...
302 - 13. listopada 2005. | Arhiva