Lucidna kombinatorika
Iza sumarnoga medionaziva izložbe zakriveni su sugestivni, lirski intonirani naslovi, predani promatraču kao likovni znakovi oslobođeni figuracije
U punoći zrelog autorskog opusa Dražena Trogrlića (1958), Crteži predstavljeni u Malom salonu u Rijeci djeluju kao zasebna cjelina medija — metode — modusa. Seriju radova iz 2003. moguće je izdvojiti naglašenim aspektima linearnog i geometrijskog, analitičkog i konstruktivističkog. Ujedno, crteži sudjeluju u rijetko prisutnoj, djelotvornoj i vjerodostojnoj mobilnosti, koheziji i korelaciji unutar različitih medija, prepoznatljivim energetskim izrazom, jezgrovitom formulacijom, istraživački bogatom kombinatorikom te lucidnim prostornim zauzimanjem potvrđujući već istaknuti karakter obilja i organskog jedinstva. (Mladenka Šolman).
SUPTILAN LIKOVNI IZRIČAJ
Iza sumarnoga medionaziva izložbe zakriveni su karakteristično sugestivni, lirski intonirani naslovi. Naš prostor, blistav. Nebeske ljestve. Kao ulazak u sjenke. Ljetni dan umetnut između. Uzdizanje iznad svakidašnjeg… Predani promatraču kao razlikovni otisci univerzalnoga govora, likovni znakovi oslobođeni figuracije. Sublimirana iskustva unutarnjeg/vanjskog/likovnog razvijena su unutar vibrantne mreže grafičke i kolorističke gradacije, bjeline podloge i tragova ruke. Otvaranje — geometrijski rez — čistina — gusto linearno polje — nadovezujući kromatski splet, izraz je slobodnog pretraživanja percepcije, imaginacije i stvarnosti. Na prepoznatljivim ekranoidnim poljima slobodnih margina uhvaćeno je elementarno, linija, boja, površina, zahvaćen prostor. Pulsirajuća struktura realizirana a/kromatikom olovke na papiru ritmično rekreira autorski dah i omogućuje rekonstrukciju pogleda. U neočekivanu pomaku, zgusnutu suočavanju, opuštenoj bjelini, stegnutu susretu. Serija samostalnih priča trideset radova većih formata u potpunosti je vođena linijom. Osamljenom — moćnom. Skošenom, rjeđe zaobljenom, omeđujućom, opisnom, upisanom. Uvijek odlučnom, promišljenom i stimulativnom. »... Množina takvih usporednih umjetničkih postupaka udahnjuje uvjerljivost autorovoj prosudbi kako je posljednjih godina naročito usredotočen na geometriju, svjetlo i sjene« (Darko Glavan). Crtačko događanje promiče napetim koreliranjem, osvjetljavanjem plošnosti/prostornosti, ritmom udvajanja, multipliciranja, skretanja i pomicanja linijskih silnica. Usporedno (aditivno) te dubinsko (slojevito) aktiviranje bjeline vibrira iz različitih kutova sagledavanja, potičući poniranje crtačkim svijetom, dijagramom boje, seizmografom prostora i duha.
Ksenija Orelj
Klikni za povratak