Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Film

Dobro došli, gospodine Chance (Being There), red. Hal Ashby
Ono što je film opservirao i imaginirao prije više od dvadeset godina primjenjivo je i na današnje doba. Koliko je samo neukih vrtlara, vičnih tek prizemnim metaforama, sjedilo u savjetničkim foteljama raznih predsjedničkih ureda prodavajući političku vještinu?

Jackass, red. Jeff Tremaine
Da nema tvorca Jackassa i njihovih preteča poput Chucka Barrisa, nikad ne bismo saznali koliko je netko spreman nisko pasti, ali i ispasti totalni idiot, samo da bi se pojavio pred TV-kamerama

Glumac iz sjene
Bljedunjav, jagodasto plave kose i naglašenih vodenastih očiju, Henshall je i više nego prikladna fizionomija za tumačenje slabih, lako kvarnih ili povodljivih karaktera, počesto i perverznih

X-Men 2/X2, red. Bryan Singer
Ovdje postoji sve što biste očekivali od kreativnoga povratka dokazano uspješnu predlošku, ali i sve ono što se inače nikada ne dogodi

Sve zbog ljubavi (It’s All About Love), red. Thomas Vinterberg
Isprepletanje istančana, vrlo danskog motiva snježne kraljice i hladnoće u prirodi kao indikatora ljudskog stanja koji pogađa i zaleđuje srca najosjetljivijih, ipak je možda i redateljeva interpretacija mitskih znanja mnogih svetih spisa, što je teško odredivo

Adaptacija (Adaptation), red. Spike Jonze
Sofisticirana i urnebesno duhovita art-komedija u konačnici žrtvuje ponešto od toga za volju nečega što je istodobno trebala biti ironija na holivudski način filmovanja, ali i izraz poštovanja prema njemu, riječju — camp

FILMSKA ČETVRT

Zbogom, dvadeseto stoljeće (Zbogum na dvadesetiot vek), Makedonija, 1998, red. Aleksandar Popovski i Darko Mitrevski
Rijetka prilika da vidimo što nam to rade nekadašnji zemljaci neslavno je propala. Doduše, uvijek možemo istaknuti kako u filmu nastupa hrvatski glumac i redatelj Dejan Aćimović

Filmski centar: Ciklus filmova glumca Petera Sellersa
Da je otkrivanje naličja političkih, ali i gospodarskih nepravilnosti već i u prvom desetljeću karijere bilo blisko Peteru Sellersu, zorno nam dokazuju i dva filma prikazana u okviru zagrebačkoga ciklusa
240 - 15. svibnja 2003. | Arhiva