Vijenac 167

Kazalište

Dalibor Foretić UVIDI-SADAŠNJOST

Psovke i susjedi

Poimanje susjedstva kao vlastite vrijednosti strano je onima koji ni svoje susjede i sugrađane u svakodnevnom životu ne shvaćaju kao susjede i s njima komuniciraju psovkom i kletvom, odmazdom i dišpetom

Prve godine Zagrebačkoga dramskog kazališta

Pero Kvrgić STILSKE VJEŽBE

Prve godine Zagrebačkoga dramskog kazališta

Osjećali smo se kao glumački plesači oduševljene mladosti koji su napustili Predstavu vremena pod staljinističkim bremenom i Spektakl akademiziranog i šablonskog kazališta nad kojim su blistale pojedinačne glumačke veličine

Jirí Menzel STROGO KONTROLIRANI ZAPISI

Nužnost duhovnog fitnessa

Tvornice spontanom glumištu!

Nove knjige

Tvornice spontanom glumištu!

Vinko Grubišić, Artaud, Hrvatski centar ITI-UNESCO, Zagreb, 2000, Antonin Artaud, Kazalište i njegov dvojnik, preveo Vinko Grubišić, Hrvatski centar ITI-UNESCO, Zagreb, 2000.

Zagovornik sam građanskoga kazališta

Razgovor: Jirí Menzel

Zagovornik sam građanskoga kazališta

Kazalište treba služiti građanima, a ne kazališnim kritičarima. U Pragu postoji mnogo avangardnih kazališta, ali i onih u kojima se prikazuju samo predstave radi zabave.

Neurotik vs. junak

Kazališna premijera

Neurotik vs. junak

Dok je Juvančićevo čitanje tipično štrebersko biflanje jednog te istog, Vitezov je, pa onda i histrionski Hamlet, još jedan obrat fortune, moderniji i jači, bez obzira na pogreške

Kazališne čarke

Ordeni i psovke

Razuzdane slike prošlosti

Gornjogradska premijera

Razuzdane slike prošlosti

Dekameronske zgode Lapsus Teatra, u režiji Jasminka Balenovića, spoj su pričanja i glumljeno improvizirane glume, kao i malo manje glumljene, ali opet namjerne, nevješte uporabe nekoliko priručnih glazbala

Navika ubija teatar

Razgovor: Robert Raponja

Navika ubija teatar

Zanima me da predstava koju radim bude komunikativna, da se tiče suvremenog gledatelja i da on nađe odgovore na vlastite upitanosti o sebi, suvremenom društvu, radilo se o politici, erotici ili kulturološkim problemima

Mediji ne promiču prave vrijednosti

Razgovor: Marko Torjanac

Mediji ne promiču prave vrijednosti

Riječ je često o pisanju o kazalištu bez prave procjene i poznavanja teatra, pa se i vrednovanje pojedine predstave temelji često na onome što se smatra da je in, a ne na pravoj njezinoj vrijednosti.

Vijenac 167

167 - 27. srpnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak