Vijenac 362

Film

Umjetnost na filmu

Feljton: Hrvatski filmski redatelji: DOKUMENTARNI FILM: NIKOLA TANHOFER (1)

Umjetnost na filmu

U filmovima Izložba srednjevjekovne umjetnost naroda Jugoslavije i Umjetnost dvadesetog stoljeća bez poteškoća uočavamo i razvoj filmskog jezika u suglasju s razdobljima, ali i stupnjem društvenoga razvoja, u okvirima kojih su nastali. Samim time razabiremo i promjenu stvaralačkih pristupa u dokumentarnom filmu ...

Prevratnička svijest

Kino Tuškanac

Prevratnička svijest

Za Gavrasa inauguralni film u orbitu burnog umjetničkog pokreta bio je Z (1969). I ne samo za njega. Tim je filmom svojevremeno izgrađena i publika koja će u kinima pohoditi mentalno i intelektualno zahtjevniji film

Američki poduzetnik

Američki gangster (American Gangster), red. Ridley Scott

Američki poduzetnik

Poput svih velikih gangsterskih filmova i Scottov pokušava ubrizgati retorici B-filma nešto monumentalno. No, dok Scorsese u Pokojnima reciklira mitologiju holivudskoga gangsterskog filma tridesetih, Scott je očaran sedamdesetima, čiju urbanu teksturu promatra očima pedantna esteta

Paralelni svjetovi

Zlatni kompas (The Golden Compass), red. Chris Weitz

Paralelni svjetovi

Junakove metamorfoze

Beowulf, red. Robert Zemeckis

Junakove metamorfoze

FRAGMENTI MÁRQUEZOVA DISKURSA

Ljubav u doba kolere (Love in the Time of Cholera), red. Mike Newell

FRAGMENTI MÁRQUEZOVA DISKURSA

Kada konačno združeni ljubavnici kreću na svoje prvo i posljednje zajedničko putovanje, Newell blago oduhovljuje fragmente ljubavne priče kroz koje je, ostavivši ono silno cvijeće sa špice filma bez ikakva (Márquezova) mirisa, protrčala kostimirana ekipa filma

Vrline i mane

Očeva tajna (Ne le dis ŕ personne), red. Guillaume Canet

Vrline i mane

Storija o zločinu i kazni, gubitku i iskupljenju, neuništivoj ljubavi i suočenju s grijesima otaca ubrzo se ne odveć skladno premeće u dinamičan triler u koji autor nezgrapno umeće i angažirane društveno-kritičke žalce

Sustav kineskih kutija

Zhang Yimou – u povodu DVD-izdanja filmova Šangajska trijada (1996) i Prokletstvo krizantema (2006)

Sustav kineskih kutija

Način na koji Zhang Yimou oslikava trijumfe zla može navesti gledatelja da zaključi kako redatelj ne vjeruje da se išta bitno u ustroju društva može promijeniti. Jedino što je moguće jest prikazati poraz dobra i ljudskosti s mnogo stila, elegancije i ljepote ...

Vijenac 362

362 - 17. siječnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak