Vijenac 262

Film

Individualna korektnost

Slatke prljave stvari (Dirty Pretty Things)

Individualna korektnost

Triler se gleda u jednom dahu, jer smo neugodno svjesni činjenice da ovi ljudi zaista mogu sve izgubiti. Pa je riječ o rijetkom slučaju u kojem se žanrovska vještina njegovih tvoraca sretno poklopila s temom koja je vrijedna tolika truda. Strahovito mi ...

Život Davida Galea (The Life of David Gale)

Žudnja i zbilja

Život Davida Galea nije film o potrazi za boljim društvenim sustavom, nego o osobnoj potrazi za smislom postojanja i utjehom

Ništa od katarze

Dani hrvatskog filma: igrani film

Ništa od katarze

Među malobrojnim profesionalnim ostvarenjima tri su se filma barem produkcijski zaletjela visoko

Manirizam dvostruke prosudbe

Duga mračna noć, red. Antun Vrdoljak

Manirizam dvostruke prosudbe

Učinkovitost je dramaturgije uvjetovana upravo percepcijom gledatelja. Pripovjedni ritam, prožetost temeljnog zapleta i središnjih likova, pa samim time i struktura montaže, ne bi smjeli gledatelju dopustiti slabljenje pozornosti pri praćenju zbivanja. A prenaglašena promjena žanrovskih odrednica prelomljenih kroz autorski pristup to ipak ...

Daleko ispred svoga vremena

Filmska glazba

Daleko ispred svoga vremena

Glazbeni postupci koje je Gottfried Huppertz uporabio u Metropolisu u to su najranije filmsko doba, još prije prvih poznatih pionira filmske glazbe, gledali daleko u budućnost

Izljevi emocija

TV: Tvorci slika (Bildmakarna), red. Ingmar Bergman

Izljevi emocija

Bergman prikazuje kreativni čin kao neprestanu borbu s brojnim sumnjama i dvojbama, u kojoj pojedinac nikad ne izlazi kao potpuni pobjednik, jer je nemoguće stvoriti savršeno djelo

Dani hrvatskog filma: Namjenski film

Ljepše no u zbilji

Reklamni film Dalibora Matanića, originalno je ostvarenje koje, osim što potvrđuje Matanića kao sposobna redatelja, korektno odgovara na trend reklame, koja mora biti jasna, dinamična i lišena samodopadljivosti

Visoka napetost suprotnosti

Dani hrvatskog filma: Eksperimentalni film

Visoka napetost suprotnosti

Filmovi svjedoče o raznovrsnosti pristupa, ali i o raznovrsnosti mogućnosti eksperimentalnoga filma koji je, možemo ustvrditi, uvjetovan ne samo subjektivnim naznakama autora, dosljednom provedbom ideje, nego i percepcijom gledatelja, osobnim pojedinačnim viđenjem

Dani hrvatskog filma: Glazbeni spotovi

Legenda bez nasljednika

Trijumfalnu pobjedu karnevaleskne razigranosti Gonzo je ostvario u dobitniku Oktavijana, sjajnom spotu za pjesmu Let 3 i ENI Mara Pogibejčić. Taj spot ima sve — sjajan ritam, maštovitu vizualizaciju, duhovitost i prelijepe žene

Djevojčice i dečki sa šibicama

Dani hrvatskog filma: Animirani filmovi

Djevojčice i dečki sa šibicama

Produkcija animiranih filmova pokazuje očiglednu nebrušenu energiju, kaleidoskop izvrsnih propitivanja, sjajnih likovnih upitnosti i diletantskih primjena. Koliko se god to nekomu činilo pretjeranim, ovi su Dani još jedan korak naprijed

Kvaliteta ispred kvantitete

Dani hrvatskog filma: Dokumentarni film

Kvaliteta ispred kvantitete

Vrlo solidna ponuda kategorije dokumentarnoga filma, koja se možda pokazala i općenito najkvalitetnijom na Danima

Vijenac 262

262 - 18. ožujka 2004. | Arhiva

Klikni za povratak