Vijenac 241

Film

Filmski centar: Američki film noir

FILMSKA ČETVRT

Filmski centar: Američki film noir

Filmski centar: Hadžić, Haneke i noir

11. hrvatska revija jednominutnih filmova

Dominacija animacije

Animacija je dala svoj pečat, kako se to obično kaže, na 11. reviji. Čak su dva od tri naslova što ih je nagradio službeni žiri animirana ostvarenja

Samo zbog Oldmana

Videopremijera: Usred prijevare (Nobody’s Baby), red. David Seltzer

Samo zbog Oldmana

Neujednačeno balansiranje između slapstick/skatološke komedije, sladunjave melodrame odnosno nespretna nasilja, s potencijalnim pokušajem zagaza na koenovski teritorij, zapravo se ne fokusira ni na što

Prevladavanje izopćenja

TV premijera: Božja ovčice (Ladybird, Ladybird), red. Ken Loach

Prevladavanje izopćenja

Loachovi su likovi ugrožene osobe, neprilagođenih egzistencija, koje nikada ne gube vjeru u život

Gledati i/ili znati

DVD: Fargo (1996) i Čovjek kojeg nije bilo (2001), red. Joel Coen

Gledati i/ili znati

S čuvenom braćom samo je jedna stvar sigurna: nikad niste sigurni što ćete u sljedećem projektu dobiti

Rosario Dawson

Glumica iz sjene

Rosario Dawson

Vrlo prirodan način glume, bez prevelike emotivnosti i oscilacija, Dawson priskrbljuju drukčiju kvalitetu — onu urođena smisla za nenametljivu prisutnost, osjećaja za zbivanja, čija je potvrdna konstanta; što je pak rijetka osobina za tako mladu glumicu te se uglavnom postiže u zrelijoj ...

VJEŠALICE ZA RADNJU

The Matrix Reloaded, SAD, 2003, red. braća Wachowski

VJEŠALICE ZA RADNJU

Primarni je parametar ovdje atraktivnost, dok su drama, emocije, pa čak i ta famozna gnostička nadogradnja svedeni na razinu nužnoga dramaturškog zla, vješalice za radnju. I to je točka na kojoj drugi film puca još više od prvog

Sporo kretanje naprijed

25. sat (25th Hour), red. Spike Lee

Sporo kretanje naprijed

Lee ne moralizira niti to pokušava, nego sada i ovdje opservira individualnu patnju osobe zbog onoga što je neizbježno čeka. U osnovi kriminalni milje pretvorivši u sjajnu psihološku dramu sa studijama karaktera, beskrajno spora kretanja prema naprijed, s dugim sekvencama, otegnutima, kojima ...

Daroviti cinik

Portret redatelja: Roman Polanski

Daroviti cinik

Roman Polanski najčešće iščitava izokrenutu sliku čovjekova postojanja, toliko izokrenutu da seže do potpuna ugrožavanja prvobitnih obiteljskih vrijednosti

Postmodernističko putovanje

Ante Peterlić: DEJA-VU

Postmodernističko putovanje

Ako Kaurismäkija tretiramo kao postmodernista, lako je uvidjeti da se prihvatio nečega što je u filmu u davnijim vremenima trivijalizirano (tegobe amnezije), da je štošta citirao, da je izgradio začudni svijet nezačudnosti, svijet koji se djelomično ravna i prema zakonima bajke

Rezolucija Informbiroa kao djevojka

Tajna dvorca I. B., red. Milan Katić

Rezolucija Informbiroa kao djevojka

Tajna dvorca I. B. doista jest dobar, zabavan i simpatičan uradak, no filmski se ipak potentnijim čini otprije znani Profesor Budalastov

Vijenac 241

241 - 29. svibnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak