Vijenac 268

Film

Praznina Playstation-generacije

Kosi hitac: Elephant, red. Gus Van Sant

Praznina Playstation-generacije

Vrijednost Van Santova filma leži baš u tome što nam tragični incident prikazuje kao potpuno apsurdan događaj u potpunosti integriran u najobičniju svakodnevicu srednjoškolaca

S onu stranu nasilja

Mladi bogovi / Hymypoika, Finska, 2003, red. J. P. Siili

S onu stranu nasilja

Sveprisutnost tehnologije videosnimanja — donekle specifična za Finsku, iako ne i njoj jedinstvena — daje Siiliju priliku za uspostavljanje poetike i tragike čina zabilježena gledanja: riječ je o motivu koji je uvijek lelujao pri površini filmske dramaturgije (Powellov Peeping Tom i Soderberghov ...

Mitske fanfare

Filmska glazba: Troja (Troy), red. Wolfgang Petersen, glaz. James Horner

Mitske fanfare

No nisu samo glasovi karakteristični za partituru Troje. Karakteristične su i brojne fanfare koje su možda najbolji dio Hornerove partiture

Rodrigo Santoro

Glumac iz sjene

Rodrigo Santoro

Iako mu se počesto osporava prava umjetnička snaga, mnoge je kritičare i pridobio nakon uloge u filmu Bicho de Sete Cabeças (Sedmoglava zvijer 2001) autobiografije Austregésila Carrana o nesnosnu životu u mentalnoj instituciji

Portugalska uvertira

Dani nogometa (Días de fútbol), red. David Serrano

Portugalska uvertira

Egzorcist, ubojica i car

Max von Sydow, Actor’s Masterclass, Filmski festival u Cannesu

Egzorcist, ubojica i car

Za Bergmana, za kojega priznaje da je najviše utjecao na njega, kaže da je na snimanju uvijek savršeno pripremljen i zna sve detalje, ali nikada ne daje analizu likova ni izravne upute za glumu, već nadahnjuje ljude da dijele njegov entuzijazam, točnost ...

Ekološki patriotizam

Dan poslije sutra (The Day After Tomorow), red. Roland Emmerich

Ekološki patriotizam

Emmerichova operacija nije ništa drugo nego CGI-repriza Dana nezavisnosti. Prizori uništavanja efektni su u svom digitalnom grandeuru

DESTRUKCIJA I SEVDAH

Glavom kroz zid (Gegen die Wand), red. Fatih Akin

DESTRUKCIJA I SEVDAH

Težina neizrečenih emocija cijelim je trajanjem filma veća od onih ekspliciranih

Bolivudski naturalizam

Histerično sljepilo (Hysterical Blindness), red. Mira Nair

Bolivudski naturalizam

Vijenac 268

268 - 10. lipnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak