Vijenac 209

Kazalište

Srednja žalost

Premijera Opere HNK Zagreb: Boris Godunov, M. P. Musorgski

Srednja žalost

Budući da je Boris Godunov, bilo u izvornoj verziji ili u Korsakovljevoj instrumentaciji ruska muzička drama a ne belkantistička opera, valjalo bi izvedbu prvenstveno vrednovati po tome koliko je ona ruska u duhu, a to baš i nije bila

Ero je vraćen izvorniku

Razgovor: Pero Gotovac

Ero je vraćen izvorniku

Gotovac je nakon praizvedbe učinio neke korekture, primjerice svršetak drugoga čina, a u kasnijim izvedbama uklonio je i Markov arioso u sceni s rasplakanom Domom. Vidjevši da i taj detalj narušava logičnost dramske radnje, sam ga je autor izbacio, pa me tim ...

Princ u novom kontekstu

KAZALIŠNI GLOBUS

Princ u novom kontekstu

Calderonov Postojani princ, djelo tada mladog dramatičara iz 1629, postao je kultna drama, jedno od onih djela o kojima se s posebnim poštovanjem govori nakon legendarne izvedbe Grotowskog iz 1965, jedne od onih produkcija koje su obilježile kazalište dvadesetog stoljeća.

Brešan za sva vremena

Kazalište Virovitica: Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, Ivo Brešan

Brešan za sva vremena

Primitivizam, glupost i zloća vječni su i jednako snažno progovaraju sa svakog mjesta i iz svakog vremena, ukoliko je riječ o dobru tekstu, što Brešanov nedvojbeno jest!

Režijska nemaštovitost

Talijanska drama HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka: Le Fredde stelle del gattopardo (Gepardove hladne zvijezde), Giuseppe Tomasi di Lampedusa — Angelo Savelli

Režijska nemaštovitost

Dramaturški dobro osmišljena, ali u realizaciji prilično monotona i režijski posve nemaštovita predstava koja će možda zadovoljiti pripadnike starije generacije i možda nekog ponukati da pročita roman

S pola snage

DK Gavella: Mladoženja Barillon, Georges Feydeau

S pola snage

Kad bismo Mladoženju Barillona usporedili s Mačkom u vreći ili Bubom u uhu drugih zagrebačkih kazališta, kvalitativni bi poredak bio upravo obrnut onom kronološkom

Očaj, i ništa više

HNK Zagreb: Ruke, Ranko Marinković

Očaj, i ništa više

U dramaturškom sklopu, što je samo lijepio fragmente novela bez motivirajućih prijelaza ili pretapanja i odvajajući ih zamračenjima, za neku inventivniju scensku izvedbu nije bilo sluha

S pozornice na neurologiju

Pero Kvrgić: STILSKE VJEŽBE

S pozornice na neurologiju

Nekoć je u Hrvatskom narodnom kazalištu postojao dr. Milanović sa svojim konjskim koktelom u injekciji, koji je, kako se pričalo, i »mrtvog glumca ili pjevača oživio i osposobio za predstavu

Vijenac 209

209 - 7. ožujka 2002. | Arhiva

Klikni za povratak