Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Kazalište

Premijera Opere HNK Zagreb: Boris Godunov, M. P. Musorgski
Budući da je Boris Godunov, bilo u izvornoj verziji ili u Korsakovljevoj instrumentaciji ruska muzička drama a ne belkantistička opera, valjalo bi izvedbu prvenstveno vrednovati po tome koliko je ona ruska u duhu, a to baš i nije bila

Razgovor: Pero Gotovac
Gotovac je nakon praizvedbe učinio neke korekture, primjerice svršetak drugoga čina, a u kasnijim izvedbama uklonio je i Markov arioso u sceni s rasplakanom Domom. Vidjevši da i taj detalj narušava logičnost dramske radnje, sam ga je autor izbacio, pa me tim ...

KAZALIŠNI GLOBUS
Calderonov Postojani princ, djelo tada mladog dramatičara iz 1629, postao je kultna drama, jedno od onih djela o kojima se s posebnim poštovanjem govori nakon legendarne izvedbe Grotowskog iz 1965, jedne od onih produkcija koje su obilježile kazalište dvadesetog stoljeća.

Kazalište Virovitica: Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, Ivo Brešan
Primitivizam, glupost i zloća vječni su i jednako snažno progovaraju sa svakog mjesta i iz svakog vremena, ukoliko je riječ o dobru tekstu, što Brešanov nedvojbeno jest!

Talijanska drama HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka: Le Fredde stelle del gattopardo (Gepardove hladne zvijezde), Giuseppe Tomasi di Lampedusa — Angelo Savelli
Dramaturški dobro osmišljena, ali u realizaciji prilično monotona i režijski posve nemaštovita predstava koja će možda zadovoljiti pripadnike starije generacije i možda nekog ponukati da pročita roman

DK Gavella: Mladoženja Barillon, Georges Feydeau
Kad bismo Mladoženju Barillona usporedili s Mačkom u vreći ili Bubom u uhu drugih zagrebačkih kazališta, kvalitativni bi poredak bio upravo obrnut onom kronološkom

HNK Zagreb: Ruke, Ranko Marinković
U dramaturškom sklopu, što je samo lijepio fragmente novela bez motivirajućih prijelaza ili pretapanja i odvajajući ih zamračenjima, za neku inventivniju scensku izvedbu nije bilo sluha

Pero Kvrgić: STILSKE VJEŽBE
Nekoć je u Hrvatskom narodnom kazalištu postojao dr. Milanović sa svojim konjskim koktelom u injekciji, koji je, kako se pričalo, i »mrtvog glumca ili pjevača oživio i osposobio za predstavu
209 - 7. ožujka 2002. | Arhiva