Vijenac 195

Naslovnica

Ekspresivne arhitektonske forme

Zgrade glazbenih kazališta

Ekspresivne arhitektonske forme

Neupitno značenje kazališta za javni gradski prostor stvara paradoksalnu situaciju da jedna introvertna tipologija, čija je okrenutost unutrašnjosti diktirana funkcijom, proizvodi ekspresivne arhitektonske forme tipološke prepoznatljivosti i izrazite gradotvornosti

Rješenje Hitchcockove zagonetke

Glazba u filmu Vrtoglavica, Bernard Hermann

Rješenje Hitchcockove zagonetke

Shvaćanje da je glazba pratnja filmskoj slici prema Bernardu Herrmannu zastarjelo je.

Mistična vizija svemirskog svijeta

2001: Odiseja u svemiru — Kubrickov glazbeni izbor

Mistična vizija svemirskog svijeta

Skladatelj Alex North marljivo je pisao originalnu filmsku partituru. No kada je Kubrick vidio film s odabranom klasičnom glazbom, čija je uloga bila samo da privremeno oboji film zvukom u procesu montaže, shvatio je da njegovu filmu ne treba konvencionalna filmska glazba ...

Austrijska kulturna groteska

Iza kulisa borbe za Museumsquartier

Austrijska kulturna groteska

Museumsquartier odjednom nije više samo forum visoke kulture, nego i mjesto na kojem obitavaju granična područja kulture, nešto neprilagođeno i često disonantno. Austrija ne bi bila Austrija da nema svađa i oko tih institucija

Konstanta sjajne tradicije

24. mednarodni grafični bienale, Svet grafike, Ljubljana, 10. lipnja-16. rujna 2001.

Konstanta sjajne tradicije

Cijeli projekt Svet grafike može se uvjetno podijeliti na više razina. Prema izloženim radovima, razine su ujedno i izražajna sredstva: interaktivne projekte, reklame i mass media, jezik, fotografije, socijalne i političke osobine, lokalni konteksti te grafički mediji kao izazov. Iako neki radovi ...

Konačno Attila na Peristilu!

Hrvatska praizvedba u HNK Split

Konačno Attila na Peristilu!

Splitski bas Ivica Čikeš prišao je ulozi Attile maksimalno pripremljen i odlučan da iskoristi sve svoje prednosti.

Teatar je mjesto istine

Razgovor: Mani Gotovac, intendantica HNK Split

Teatar je mjesto istine

Postoji naime pogrešno uvjerenje da stalno ponavljanje poznatoga i viđenoga znači održavanje tradicije. Naprotiv, mišljenja sam da se tradicija najdublje održava upravo kreativnim udarima novoga, slobodnim i drukčijim mišljenjem, stvaralačkim činom, dakako uvijek u suodnosu s tradicijom

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak