Kazalište

Piše Mila Bulimbašić Botteri
TRI PREDSTAVE S NJUJORŠKE SCENE, ZIMA 2025.
Njujorško kazalište, barem kada je riječ o trima predstavama nezavisne scene koje sam pogledala ove zime, u potpunosti je prikaz neugodne stvarnosti koja ga okružuje i neizvjesne budućnosti koju njegovi pripadnici sa strahom iščekuju

Piše Davor Schopf
Milko Šparemblek (Prevalje, Slovenija, 1. XII. 1928–Zagreb, 25. II. 2025)
O bardu našega baleta, iznimno uspješne i plodne međunarodne i domaće karijere, koji je stvorio plesno kazalište snažne, osobne poetike i niz nezaboravnih predstava kojima će ostati upisan kao nadasve važan dio hrvatske umjetnosti i kulture, u povodu njegova odlaska

Piše Leon Žganec-Brajša
BERTOLT BRECHT, PIR MALOGRAĐANA, RED. FRANKA PERKOVIĆ,
KAZALIŠTE VIROVITICA, izvedba 22. VELJAČE

Piše Marta Brkljačić
BERTOLT BRECHT, PIR MALOGRAĐANA, RED. HELENA PETKOVIĆ,
GK ZORIN DOM, KARLOVAC, izvedba 28. VELJAČE
U ovoj predstavi malograđansko je svedeno na lažno, izvanjsko i prividno – ono što se tim postupkom pomalo gubi jest sâm fenomen malograđanštine, kao i očuđujuća jezična eksperimentalnost Brechtove jednočinke

Piše Igor Ružić
ÖDÖN VON HORVÁTH, DON JUAN SE VRAĆA IZ RATA,
RED. PAOLO MAGELLI, GDK GAVELLA, PREMIJERA 18. VELJAČE
Don Juan je kod Von Horvátha vojni veteran, invalid ne samo po ratnoj sreći, slomljeni odraz mita, pokajnik, pomirenik ili tek napokon potpuna i zrela ljudska jedinka, spremna na suosjećanje, skrb i kajanje

Piše Mladen Kopjar
LIDIJA DEDUŠ, DRVENE PTICE, RED. IVAN PLAZIBAT, HNK U VARAŽDINU I HNK U ZAGREBU, PREMIJERA U VARAŽDINU, 1. OŽUJKA
Femicid nije igra detekcije, nema novčanik niti zanimanje, nije ni urban niti ruralan, a ubojite ruke mogu biti i njegovane

Piše Ivana Slunjski
PTICE ŠPIJUNI, RED. RAJNA RACZ, KUĆA NAHERO, CENTAR ZA KULTURU I INFORMACIJE MAKSIMIR, izvedba 28. VELJAČE
Propitujući mogućnosti hibridne izvedbene forme, redateljica Rajna Racz potiče na razmišljanje o ulozi umjetnosti u suočavanju s društvenim krizama

Piše Nora Čulić Matošić
IVOR MARTINIĆ, BILO BI ŠTETA TO NE OBAVITI DANAS,
RED. Ivor MARTINIĆ, KUNSTTEATAR,
UO PUNCTUM I UO T25, IZVEDBA 22. VELJAČE
Zapravo je taj izostanak „treće osobe“ ili koje druge dramatične motivacije u dva Martinićeva Bilo bi šteta komada, ali i općenito u njegovim dramama, ono što ih čini atraktivnima publici

IZDVAJA Petra Jelača