Vijenac 186

Naslovnica

Dogma na zabavan način

Razgovor: Lone Scherfig, dobitnica Srebrnog medvjeda za film Talijanski za početnike

Dogma na zabavan način

Bez Dogmina filmskog okvira mislim da ovaj film ne bi bilo ni moguće snimiti jer smo mi iskoristili stvaran svijet kako bismo u njemu snimili film umjesto da u filmu stvaramo imaginarni svijet kako bismo ispričali neku životnu priču

Institucije mladima

Mali razgovor: Eduard Miler

Institucije mladima

Mislim da je zadaća svakoga ministarstva za kulturu i svakoga političara da najprije razori sve monopole

Moj život u četrdeset vreća

U povodu 79. rođendana Vesne Parun

Moj život u četrdeset vreća

Uskoro u izdanju Matice hrvatske izlazi autobiografska proza Vesne Parun pod naslovom Noć za pakost

Kip je zgusnuta osobina

Uz stotu obljetnicu rođenja Marina Marinija (1901-2001)

Kip je zgusnuta osobina

Marinija je neprestance mučio osjećaj diskontinuiteta, iskorijenjenosti. Jer prošlost, stoljeća, vjekovi, ljudsko iskustvo postale su s vremenom apstraktne i nejasne riječi koje je jedino kip mogao zgusnuti. Jedino ih je on mogao vratiti počelima. Jedino ih je on mogao učiniti stvarnim

Pohvala Marku Maruliću ocu hrvatske autorske književnosti

500 godina Judite

Pohvala Marku Maruliću ocu hrvatske autorske književnosti

Kad su na početku 20. stoljeća hrvatski književnici i književni povjesnici, utemeljili svoje strukovno društvo, Društvo hrvatskih književnika, s pravom su Marka Marulića nazvali ocem hrvatske književnosti

Tko je za?

30 godina poslije

Tko je za?

»Zbog svega toga — zaključivalo se u Izjavi — Matica hrvatska odriče se Novosadskog dogovora smatrajući ga bespredmetnim i nevažećim, jer ga je i povijesna zbilja već opovrgla...«

Strategija je djelo autorâ, a ne Ministarstva

Biserka Cvjetičanin, zamjenica ministra kulture Republike Hrvatske

Strategija je djelo autorâ, a ne Ministarstva

Svaki suradnik imao je potpunu samostalnost u koncipiranju i izradi svojeg teksta

Komediju je lako kritizirati

Razgovor: Jirí Menzel

Komediju je lako kritizirati

Danas uglavnom shvaćam redatelje koji su se uplašili divnoga teksta Bohumila Hrabala. Naime, kad cijenite nečije književno djelo, bojite se nećete li ga upropastiti. Mlad redatelj tako što ne osjeća i ne shvaća

Vijenac 186

186 - 19. travnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak