Navigacija
Matica hrvatska
Izdavaštvo
Zbivanja
EU Projekt
Glazba

CD JAZZ: ELLIS MARSALIS, THE CLASSIC, BOPLICITY

GLAZBOSKOP
Premijera Rigoletta u zagrebačkom HNK

Mladen Mazur: JAZZ AD LIBITUM

Branko Magdić: OD KONCERTA DO KONCERTA
Valja stoga uvijek iznova i bez rezerve vjerovati u moć glazbe kao apsolutne činjenice u relativnom pojmu praktičnog prepoznavanja s ranijih izvedaba, za koju će barem jednom netko i negdje priskrbiti slučaj dostojan umjetničkoga djela. A baš je to učinila japansko-hrvatska Njemica ...

BALANESCU QUARTET, CIKLUS WORLD MUSIC, DVORANA VATROSLAVA LISINSKOG, 1. OŽUJKA 2005.
Bez obzira na asocijacije (koje su u ovoj vrsti filma nužne), skladatelj zadržava ton koji će sigurno ostati prepoznatljiv kao tipičan zvuk The Incrediblesa

CD SOUNDTRACK: CHARLIE CHAPLIN, SOUNDTRACKS OF HIS FAMOUS MOVIES, RED. I SKLAD. CHARLIE CHAPLIN
Charlieju Chaplinu već je na samu početku zvučnoga doba bilo jasno da glazba ima veliku moć manipulacije. Zato njezino slušanje izvan filmova (kao na ovom CD-u) uvijek asocira na film

MARIJA MILOSTI PUNA (MARIA FULL OF GRACE), RED. JOSHUA MARSTON, GL. LEONARDO HEIBLUM, JACOBO LIEBERMAN
Glazba zauvijek ostaje sekundarno sredstvo te se do kraja osjeća kao dodatak filmskoj slici koji baš i nije bio nužan

AVIJATIČAR (THE AVIATOR), RED. MARTIN SCORSESE, SKLAD. HOWARD SHORE
Sve je međusobno povezano: sukobi glazbenih stilova funkcioniraju poput sudara prosječne realnosti i iznad prosječne genijalnosti. Shoreova teška, ali iznimna partitura nadovezuje se na kovitlanje Bachove Toccate, kao da svi mikrobi, avioni i filmovi trče niz njezinu kralješnicu
288 - 17. ožujka 2005. | Arhiva