Vijenac 245

Likovnost

Što je vrijeme?

Priroda dizajna

Što je vrijeme?

Zašto nam se čini da neke stare stvari izgledaju lijepo, atraktivno, dok druge djeluju otrcano i odbojno? Jedan mi je prijatelj pripomenuo da se to zapravo bolje vidi kod ljudi. Neki stare lijepo i ostanu atraktivni, neki čak i bolje izgledaju kao ...

Svjetlina u Dubrovniku

LIKOVNI GLOBUS

Svjetlina u Dubrovniku

Tko je zapravo diktator na venecijanskoj smotri?

Tko je zapravo diktator na venecijanskoj smotri?

Ako se u Giardinima i drugdje po Serenissimi otvorenim nacionalnim paviljonima, prilično jednostavno i brzo može razlučiti dobro od lošeg, u Arsenalu, u trakavici od osam zgusnutih projekata, tek treba tragati za ponekom svijetlom točkom. Francesko Bonami imao je volje, ali ne ...

Krimić & madone

Ljetne izložbe Kunsthistorisches Museuma u Beču: Car Ferdinand I. 1503 — 1564. Postanak Habsburške Monarhije, 15. travnja — 31. kolovoza 2003; Parmigianino i europski manirizam, 5. lipnja — 14. rujna 2003.

Krimić & madone

Za tajnovitu auru ekscentrika navodno sklonom alkemiji koja i danas obavija ime Francesca Mazzole, pobrinuo se otac povijesti umjetnika — Giorgio Vasari. Pristup Parmigianinovu opusu još se i danas uglavnom odvija preko podataka iz njegovih Životopisa. U njegovom je talentu, kako je ...

Evolucija, promjena, raznolikost

3. hrvatski trijenale grafike, Dom HDLU-a: Kabinet grafike, Zagreb, lipanj–srpanj 2003.

Evolucija, promjena, raznolikost

Treći hrvatski trijenale grafike nedvojbeno otvara neka nova pitanja o našem likovnom okruženju i nužno se mora promatrati s više različitih stajališta da bi ga se moglo pravilno valorizirati. No, sasvim je jasno ostvarena osnovna zamisao predočavanja evolucije jednog medija, što i ...

Dva lica neprilagođena umjetnika

Sjećanje: Darko Ćurdo

Dva lica neprilagođena umjetnika

Ćurdi nije bilo odbojno zamazati ruke grafičkom bojom, koja se teško skida, jednako kao što mu nije bilo teško skidati glumačku šminku nakon predstave. Znao je da se u svaki umjetnički medij mora uroniti do dna ako se želi biti iskren (prema ...

Odbojnost i raznolikost u oku promatrača

Odbojnost i raznolikost u oku promatrača

Francesco Bonami, direktor i glavni kustos ovogodišnjeg Bijenala mudro je obznanio nemogućnost da jedan kustos uspješno predstavi širok, složen, razlomljen i često kontradiktoran svijet suvremene umjetnosti pa je u tom duhu raskrstio s tradicijom pozvavši jedanaest različitih kustosa da pridonesu vlastitim vizijama ...

Između entuzijazma i poteškoća

1. međunarodni grafički bijenale, Split, srpanj 2003.

Između entuzijazma i poteškoća

Uistinu zastupam mišljenje da bi, pravim dogovorima i ozbiljnim namjerama, takva manifestacija mogla postati relevantnim događanjem takve vrste. Upisivanje Splita na planetarni zemljovid grafičke umjetnosti još ostaje tek namjera. Takve kvalifikative zasada bi trebalo izbjegavati jer zamućuju pogled na aktualno stanje i ...

Vijenac 245

245 - 24. srpnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak