Vijenac 589

Naslovnica

Mirjana Polić Bobić

Nekoliko riječi o četiristotoj obljetnici smrti Miguela Cervantesa i života njegova Viteza tužnog lika

Cervantes, Homer modernoga doba

Cervantes je pričom o postarijem siromašnom seoskom plemiću, neženji koji poludi od nezasitna čitanja viteških romana, izvrnuo ono što je u viteškom romanu bio temelj. Vitez nikako nije smio biti lud. Ipak, Cervantes je u očitoj parodiji žanra pokazao što se događa ...

Razgovarala Karolina Lisak Vidović

Delimir Rešicki, pjesnik

Odgajaju nas za novo ropstvo

Čovjek ne bira poeziju kao sudbinu, nego poezija fatalno probudi to neizrecivo u nama samima / Poezija, to je jezik u potrazi za svojom izgubljenom slobodom / Pjesnik nema nimalo smisla ako nije kadar boriti se svim silama i protiv bilo kakva ...

Zvonko Posavec

Napetosti moderne države

Prijeporni patriotizam

Svim oblicima patriotizma zajedničko je potvrđivanje određene zajednice, identifikacija sa zajednicom kojoj pripadamo i za koju se osjećamo suodgovorni. Na taj se način stvara građanski identitet bez kojega ni jedna politička zajednica ne može opstati

Vinko Brešić

U povodu stogodišnjice Priča iz davnine (1916–2016)

Nepoznata crtanka Krste Hegedušića

Baš kao što se kultni naslovi Ivane Brlić-Mažuranić danas broje u stotinama izdanja, tako se i ukupan broj likovnjaka koji su ilustrirali sva ta brojna izdanja također kreće dobrano iznad stotine. Stazu su im utirali Nasta Rojc-Šenoa, Petar Orlić i Vladimir Kirin. ...

Mario Jareb

Poništenje komunističke presude Alojziju Stepincu

Predugo čekanje na pravdu

Stepinčev progon i presudu treba gledati kao pokušaj obračuna s cijelom Katoličkom crkvom u Hrvatskoj kao još jedinom u širokim slojevima stanovništva utjecajnom organizacijom koju vlasti i Partija nisu uspjele staviti pod svoj nadzor i koristiti kao polugu održanja svoje moći

Dorotea Jendrić

Alberto Giacometti u Umjetničkom paviljonu, djela iz Fundacije Maeght, skulpture, crteži, litografije, 20. rujna 2016. – 8. siječnja 2017.

Čovjek koji hoda u tminama sutrašnjice

Prije dvije godine u Umjetničkom paviljonu vidjeli smo djela Juana Miróa. Ta je izložba bila marketinški intonirana kao nešto veliko, važno, svjetsko, no cjelokupni dojam konačno je bio slabašan. Kad je riječ o Giacomettijevim djelima, ovo je sretniji izbor, pregledniji i čišći, ...

Vijenac 589

589 - 29. rujna 2016. | Arhiva

Klikni za povratak