Naslovnica
![Juraj Dalmatinac u Londonu](https://www.matica.hr/media/_versions/vijenac/669/32_coppia_davanti_small.jpg)
Piše Flora Turner-Vučetić
Otkriće na tradicionalnoj godišnjoj izložbi Frieze Masters u londonskom parku Regents
Više od 130 svjetskih galerija ovoga je listopada u Londonu izložilo svoje blago, a moju su pozornost privukle dvije kamene skulpture anđela telamona. Za hrvatsku je povijest umjetnosti zanimljivo da su prvi put izloženi uz atribuciju Jurju Dalmatincu
![Odgoj i obrazovanje ne smiju biti dresura](https://www.matica.hr/media/_versions/vijenac/669/04_sinisa_opic_img_7431_small.jpg)
Razgovarao Andrija Tunjić
Siniša Opić, dekan Učiteljskog fakulteta
Radno vrijeme učitelja ne završava nakon šest ili osam sati rada u školi, nego traje dvadeset četiri sata / Odgoj i obrazovanje nisu trošak, to je najbolja investicija svake nacije / Samo stručnjaci mogu kompetentno govoriti o obrazovnim politikama / Institut ocjene ...
Viktor Žmegač
Večernji zapisi
Već godinama redovito pratim razne „literarne kvartete“ i srodne programske sadržaje pa mogu utvrditi da mnogi kritičari kao da nisu svjesni toga da žive u Europi
![Uhvatiti svijet na djelu](https://www.matica.hr/media/_versions/vijenac/669/13_olga_tokarczuk_fsk_2018zagreb_photo_by_marina_paulenka_small.jpg)
Piše Mladen Martić
Riječ prevoditelja uz nobelovu nagradu za književnost ZA 2018. poljskoj književnici
Olgi Tokarczuk
Književnost nam omogućuje da razumijemo motivacije drugoga čovjeka. Opisuje svijet u svoj njegovoj složenosti i višeznačnosti, izbjegava crno-bijele podjele i trivijalne istine. Možda upravo zato uzrujavam one koji su slijepi na boje, kaže Olga Tokarczuk
![Velika književnost, velika nagrada, velika kontroverza](https://www.matica.hr/media/_versions/vijenac/669/12_peter_handke_-pxl_dpa_101019_2126375661_small.jpg)
Piše Svjetlan Lacko Vidulić
Uz Nobelovu nagradu za književnost 2019. – analiza germanista
Književno i neknjiževno djelovanje ovogodišnjega nobelovca nisu zasebne sfere koje bi se mogle promatrati odvojeno. Riječ je o aspektima jednog te istog habitusa, tako da autorov bizarni javni angažman ne možemo shvatiti bez uvida u njegovu poetološku pozadinu