Vijenac 825

Glazba

GLAZBU IZDVAJA

IZDVAJA Borko Špoljarić

Priča o Jakovu Gotovcu i Ivi Tijardoviću počinje na istome mjestu, i to čak dvaput: prvi put u Splitu, kada su rođeni u razmaku od mjesec i pol dana i na udaljenosti od dvjestotinjak metara, a drugi put u Zagrebu, kada su njihova imena zajedno osvanula na programu jedne operetne večeri u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu 1925. godine. Bio je to Pierrot Ilo, Gotovčeva druga zagrebačka premijera u ulozi dirigenta, a Tijardovićev zagrebački operetni debi. Njihova glazbena i umjetnička veza prepletat će se i sljedećih godina, Gotovac će dirigirati i drugim Tijardovićevim operetama, a u poslijeratnom vremenu Tijardović će kao intendant preuzeti vodstvo HNK i surađivati s Gotovcem kao skladateljem i dirigentom. Tako o vezama između dvojice skladatelja piše Zrinka Matić, autorica izložbe Gotovac/Tijardović 130 koja je otvorena u sklopu Kazališnog pop-up muzeja u zagrebačkom HNK. Ekskluzivno u Vijencu donosimo dio te izložbe kao najbolju pozivnicu da je ne propustite do 15. veljače 2026. godine.

 

Ero s onoga svijeta 1962. Završno kolo / Izvor HNK u Zagrebu

 

 

Ruža Cvjetičanin kao Floramye te Ivo Gradaček i Đuka Trbuhović kao Šjor File i Šjor Dane, na predstavi Male Floramye, 2. ožujka 1948.

 

 

Premijera Tijardovićeve Male Floramye u HNK u Zagrebu 27. lipnja 1929. Marica Lubejeva – Floramye (Suzette) i Milan Šepec – Mirko (pukovnik kraljevske garde Petar Petrović)
u 2. činu operete

 

 

 

Marijana Radev kao Mila i Josip Gostič kao Petar, praizvedba opere Mila Gojsalića
18. svibnja 1952.

 

 

 

Prva zagrebačka izvedba opere Morana
3. listopada 1931. (Foto Tonka)

Vijenac 825

825 - 23. listopada 2025. | Arhiva

Klikni za povratak