Naslovnica
Jure Vujić
Novi politički modeli
U hrvatskoj političkoj tradiciji konzervativna revolucija težnja je koja iznad socijalističkog kolektivizma i kapitalističkog individualizma promiče ideju duhovnog preobražaja, obranu europskog identiteta te načelo direktne demokracije, a nasuprot partitokratskoj demokraciji, ekonomizmu i materijalističkoj viziji svijeta koji danas prevladavaju
Razgovarala Mira Muhoberac
BORIS SVRTAN, GLUMAC I REDATELJ
Došlo je vrijeme da generacija u punoj glumačkoj i životnoj zrelosti počne na sebe preuzimati odgovornost za nered u hrvatskom teatru i da pokuša popraviti štetu / U inozemstvu su svjesni da je nacionalno kazalište institucija važnija od bilo čijeg imena i ...
Krešimir Nemec
Inozemna kroatistika: Reinhard Lauer, Miroslav Krleža – hrvatski klasik
Za razliku od nas u Hrvatskoj, profesor Lauer nema, a i ne može imati, nikakvih inhibicija ni predrasuda kad piše o Krleži. Domaća kroatistika ni danas, trideset godina nakon Krležine smrti, ne može sagledati njegovo značenje i važnost za hrvatsku književnost i ...
ESEJ
Ideja Europe
Danas prevladavajuća politička filozofija pokazuje se nesposobnom fenomenu nacije priznati njegovo neporecivo pravo. I onda kad to nije posve izričito rečeno, nacija je za nju samo čimbenik smetnje i zapreka hodu povijesti, anakronizam koji bi trebao biti uklonjen, da bi se posve ...
Mladen Klemenčić
Izložba Austrijska rivijera: Beč otkriva more, Wien Museum Karlsplatz, 14. studenoga 2013–30. ožujka 2014.
Istočna jadranska obala za Bečane je bila prilična nepoznanica, svojevrsna terra incognita. Fascinacija novim krajolicima, bitno drukčijima od onih miteleuropskih, vidljiva je i na onodobnim radovima bečkih pejzažista što su pohrlili ovjekovječiti Rivijeru koja se pružala od Trsta, Voloskog i Raba na ...
Barbara Vujanović
Izložba o art décou u Parizu, listopad 2013–veljača 2014.
Priređivači ove opsežne izložbe uspješno ocrtavaju duh vremena, ali nepravedno su zanemarili neke zemlje – među njima i Hrvatsku – koje su velikim prinosima sudjelovale na Međunarodnoj izložbi dekorativnih umjetnosti 1925. na koju se ona referira