Vijenac 827

Glazba

ZAGREBAČKI FESTIVAL KLAVIRSKIH DUA, OD 18. DO 26. LISTOPADA

Sinonim za entuzijazam i radost komornog muziciranja

Piše Bojana Plećaš Kalebota

Osobito dojmljiv i dinamičan bio je drugi dio koncerta u kojem su Iva Ljubičić Lukić i Kosjenka Turkulin izvele koloristički bogatu i efektnu Svadbenu suitu Alfija Kabilja, a potom praizvele skladbu Ancora Sanje Drakulić, nastalu na narudžbu festivala

Bogatu festivalsku ponudu, u kojoj se nije lako istaknuti i etablirati, sedmu godinu zaredom oplemenjuje Zagrebački festival klavirskih dua, jedinstvena manifestacija u Hrvatskoj izrasla iz entuzijazma, vještine i zalaganja umjetničkih ravnateljica, pijanistica i glazbenih pedagoginja, Ive Ljubičić Lukić i Kosjenke Turkulin.


Festival je zaključen prvom izvedbom u Hrvatskoj skladbe Camille Williama Susmana / Izvor Zagreb Piano Duo Festival

Uz koncerte, programska koncepcija obogaćena je i stručnim skupovima, a festival redovito promiče i hrvatsko glazbeno stvaralaštvo. Uz praizvedbe djela hrvatskih autora – Zorana Juranića, Frane Paraća, Krešimira Seletkovića i Ivana Končića, umjetničke voditeljice Zagreb Piano Duo Festivala zaslužne su i za objavu notnih izdanja njihovih djela za klavirski duo, a najnovija su predstavljena 21. listopada u Glazbenoj školi Pavla Markovca. Ove godine svjetlo dana ugledala su tako notna izdanja Krešimira Seletkovića – Četiri buduće skice te Zorana Juranića – Tri kardiološke dijagnoze i Damenbal, uz nastupe Ive Ljubičić Lukić i Kosjenke Turkulin te Ivana Stojanova i Viktora Rafajlovskog, studenata Katarine Krpan s Muzičke akademije u Zagrebu. Upravo u vrijeme održavanja festivala, neumorne glazbenice objavile su i svoj prvi nosač zvuka, Damenbal, objavljen za Cantus s djelima Juranića, Paraća, Končića i Kabilja.

Koncertni program festivala započeo je 18. listopada u Glazbenom učilištu Elly Bašić, gdje su vrijednu priliku za nastup u klavirskom duu dobili učenici Glazbene škole Pavla Markovca, Glazbene škole u Varaždinu i Glazbenog učilišta Elly Bašić. Nakon njihove izvedbe ciklusa Dječje igre, op. 22, Georgesa Bizeta, nastupili su Mia Miljković Đuzel i Jelena Pavić te Nadia Varga Modrić i Domagoj Gušćić s djelima Schuberta, Rahmanjinova i Mozarta.

Festival je potom 20. listopada gostovao u Galeriji Prica u Samoboru, gdje su nastupile Iva Ljubičić Lukić i Kosjenka Turkulin, Maša Novosel i Virna Kljaković te Zagrebački gitarski duo u sastavu Morana Pešutić i Tomislav Vasilj, predstavivši djela Livadića, Brahmsa, Šipuša, Listeša, Ide Presti i Ravela. Drugo festivalsko gostovanje upriličeno je 23. listopada u Glazbenoj školi u Varaždinu, gdje su program s djelima Lisinskog, Dvořáka i Vancaša izveli Krešimir Starčević i Tibor Naglić te Ivan i Renata Karša.

Završni koncert festivala, ostvaren u suradnji s ciklusom Glazbene staze, u prvom dijelu večeri obilježio je upečatljiv nastup gostiju iz Slovenije: Mihe Haasa i Beate Ilone Barcza. Umjetnički senzibiliteti i sviračko umijeće uglednog slovenskog pijanista i mađarske pijanistice s ljubljanskom adresom izvrsno su se nadopunjavali od Ekscentrične ljepotice Erika Satieja, preko dva stavka iz Sonate br. 4, Chorals Janeza Matičiča, do Španjolske rapsodije Mauricea Ravela. Osobito dojmljiv i dinamičan bio je drugi dio koncerta u kojem su Iva Ljubičić Lukić i Kosjenka Turkulin izvele koloristički bogatu i efektnu Svadbenu suitu Alfija Kabilja, a potom praizvele skladbu Ancora Sanje Drakulić, nastalu na narudžbu festivala. Iz glazbenog sadržaja toga slikovitog i zahtjevnog ostvarenja, koje se oslanja na simboličku i metaforičku snagu sidra – kako glasi prijevod naslova, izvire skladateljičino razumijevanje zakonitosti sviranja klavira četveroručno, uz dinamički, formalno i dramaturški kontrastnu trostavačnu okosnicu (Ancorato, Spinta i Sollevato).

U dinamičnoj završnici koncerta nastupio je uigrani Ansambl Glazbene staze u sastavu Eda Rimanić (flauta), Franjo Stojaković (klarinet), Đana Kahriman (violina), Andrija Šimić (violončelo) i Iva Ljubičić Lukić (klavir) praizvevši skladbu Mum interrupte’ Tene Ivane Borić, napisanu za tzv. pierrot sastav, nastalu na poticaj ansambla 2022. godine, koju je skladateljica opisala kao „nježnu posvetu svim novopečenim mamama koje poput virtuoznih žonglerki još uvijek uspijevaju pronaći i gdje im stoje ključevi i gdje su nestale njihove vlastite misli“. Iz tog iskrenog i duhovitog ostvarenja izvire dobronamjerna ironija, uklopljena u inventivne, nepredvidljive i razigrane zvučne valove.

Bila je to prikladna uvertira u zaključnu skladbu koncerta, Camille, za flautu, saksofon, violinu, violončelo i klavir četveroručno američkog skladatelja Williama Susmana, čijoj su prvoj izvedbi u Hrvatskoj članovi ansambla Glazbene staze, uz Ivu Ljubičić Lukić i Kosjenku Turkulin, udahnuli sav svoj entuzijazam i interpretativno umijeće, pruživši publici osobit glazbeni doživljaj, protkan iskrenom radošću zajedničkog muziciranja.

Vijenac 827

827 - 20. studenoga 2025. | Arhiva

Klikni za povratak