Vijenac 827

Obrazovanje i mladi

KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA I KREATIVNOSTI ZA SREDNJE ŠKOLE, 2025/2026. (S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM)

120 škola u Mreži čitanja

Piše Vesna Muhoberac

Gledanje u ekrane, osim kao izvor nekih problema koje uočavamo, može biti i korisno i funkcionalno, a i lijepo povezano s čitanjem knjiga. Kreatori projekta Mreža čitanja iz Hrvatske mreže školskih knjižničara osmislili su kviz znanja iz književnosti za učenike koji tijekom godine dubinski čitaju tri knjige i online u isto vrijeme ispred računalnih ekrana, uz praćenje mentora i članova povjerenstva, odgovaraju na vrlo kvalitetno strukturirana pitanja koja se referiraju i na sadržaje knjiga, ali i na izdavače, dizajn, prevoditelje…


Potraga za identitetom u Mreži čitanja

Voditeljice su projekta Martina Vujnović i Nataša Narančić, Marijana Blažević mrežna je moderatorica projekta, a sve informacije koje šalju vrlo su precizne, dobro tempirane i konstruktivne. Naslovi su za šk. g. 2025/2026. sljedeći: Carlos Ruiz Zafón, Sjena vjetra, Jennifer Lynn Barnes, Igre nasljedstva, Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete, a postoji i sekundarna literatura. Kviz se rješava unutar zadanoga vremena, a rezultati su vidljivi odmah nakon završetka pisanja, a kako Provedbeno povjerenstvo unaprijed određuje prag, svi učenici znaju prolaze li dalje, vrlo su zadovoljni i motivirani i možda bi se slična koncepcija mogla primijeniti i na natjecanja iz hrvatskoga jezika i državnu maturu. Mreža čitanja ima i kategoriju multimedijskog uratka koji učenici kreiraju na temelju pročitanih triju djela, a ove je sezone odabrana tema za obje kategorije U mreži potrage za identitetom.

Školska se razina ove godine piše 5. prosinca točno u podne, a regionalna i nacionalna razina usklađuju se s drugim natjecanjima. Svi učenici koji zadovolje bodovni prag prelaze na višu razinu, i u kvizu znanja i s multimedijskim radom. Nakon svake razine sudionici dobivaju zahvalnice, a učenici koji osvoje prva tri mjesta i prigodne nagrade sponzora.

Ciljevi su Mreže čitanja, prema Statutu HMŠK, „potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje; potaknuti individualni napor, ali i timski rad; upoznati učenike s djelima koja nisu dio obvezne lektire; poticati čitanje u slobodno vrijeme učenika i čitanje nelektirnih djela; poučavati korisnike knjižnice čitanju, informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima; raditi na unapređenju životnih vještina i sposobnosti djece i mladih; poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena i poticati stvaralaštvo“.

Prošle su godine natjecanju pristupila 684 učenika, a ove se godine na Mrežu čitanja prijavilo čak 120 srednjih škola. Želimo svima puno uspjeha u čitanju! Nije sve izgubljeno, još ima nade za knjigu.

Vijenac 827

827 - 20. studenoga 2025. | Arhiva

Klikni za povratak