12. hrvatsko natjecanje mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, MD Vatroslav Lisinski, kategorije viola i violončelo, 12–16. veljače
Svečanim uručenjem nagrada i koncertom finalista kategorije violončelo u petak 16. veljače završeno je 12. hrvatsko natjecanje mladih glazbenih umjetnika Papandopulo u organizaciji UNISON-a Hrvatskog glazbenog saveza. Ukupno tridesetak mladih glazbenika u pet se dana okušalo u natjecanju koje je organizirano poput najvećih svjetskih natjecanja, odnosno prati sve važeće trendove kako bi se pripremilo naše natjecatelje na ono što ih čeka na najvišem natjecateljskom nivou. Priprema opsežnog programa za dva izlučna kruga i finale korak je koji mogu poduzeti samo oni koji su, bez obzira na godine, već prilično iskusni. U pravilu se radi o osvajačima brojnih nagrada na takozvanim pedagoškim natjecanjima i natjecanjima manjeg intenziteta.
Laureati natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo / Izvor Natjecanje Papandopulo Facebook
O kojem intenzitetu govorimo najbolje pokazuje ovogodišnja kategorija violina u kojoj je dodijeljena samo jedna treća nagrada Leonu Kormanu, dok su Jani Palac i Luciji Kaplowitz dodijeljene samo diplome za sudjelovanje u finalu. Prema riječima predsjednika natjecanja Gorana Končara koji je budno pratio sve kandidate radi se zasigurno o plaćanju danka maratonskom režimu natjecanja gdje je u tako kratkom razdoblju potrebno s najvišom razinom koncentracije izvesti tri različita programa. No to je upravo ono što čeka sve one koji se odluče izaći na vodeća svjetska natjecanja, a Natjecanje Papandopulo im ipak omogućava da na domaćem terenu, i možda po prvi puta, iskuse sve što će ih kasnije dočekati. Finalisti kategorije viola i violončelo pokazali su da su spremni za takve daljnje izazove te su zaradili posebne pohvale organizacijskog tima natjecanja za postignutu razinu kvalitete. Posebno se to odnosi na prvu nagradu kategorije viola koju je osvojila iznimna Dagmar Korbar. U istoj kategoriji Tonka Philips osvojila je drugu nagradu, dok je treća nagrada dodijeljena Luciji Marinović. Isto tako, zbog visoke kvaliteta svirke u finalu kategorije violončelo nastupilo je čak četvero finalista. Prvu nagradu osvojila je Hana Rabadan, drugu nagradu Sara Čano, a treću Karla Jelena Miličević i Vid Krpan.
Nagrađena Dagmar Korbar
Osim glavnog dijela natjecanja i ove godine ponovno je održan online pred-natjecateljski krug pod nazivom Virtualni uzmah, a radi se zapravo o online glasovanju za postavljene video snimke natjecatelja. Oni s najviše osvojenih glasova dobit će priliku snimiti profesionalnu audio-video snimku prigodno nazvanu Virtualna glazbena iskaznica. Gotovo dvadeset tisuća glasova odlučilo je da se nagrade violinist Leon Korman za izvedbu Dva nokturna Dore Pejačević, violistica Tonka Philips za izvedbu Monodije Miroslava Miletića i violončelistica Sara Čano za izvedbu vlastite skladbe Laylat fi Duat. Dodatne nagrade dodijelilo je i Hrvatsko društvo skladatelja za najbolju izvedbu djela hrvatskog autora. Nagrađeni su violinistica Jana Palac za izvedbu skladbe Improvizacija Borisa Papandopula, violistica Dagmar Korbar za izvedbu Sonate za violu i klavir Borisa Papandopula i violončelistica Sara Čano za izvedbu skladbe Rapsodia concertante Borisa Papandopula. Kako bi cjelokupni koncept podrške u razvoju profesionalne karijere bio još potpuniji, laureati natjecanja osvojili su prestižne koncertne nastupe. Nastup uz Simfonijski orkestar HRT-a osvojile su Dagmar Korbar i Hana Rabadan koja će održati i koncert u Ciklusu Mladi glazbenici u Matici Hrvatskoj. Dodatne velike nastupe laureati će ostvariti na Danima Josipa Klime u Varaždinu te na festivalu Dani Milka Kelemena u Slatini.
Šteta je što zbog premalog broja prijavljenih planirane kategorije kontrabasa i komornih sastava nisu ove godine zaživjele. Mogućnost za ubrzanje profesionalne karijere pogotovo bi kod komornih sastava donijelo puno dobrog. Kako ponosno ističe Goran Končar u knjižici natjecanja „svi dosadašnji laureati danas su priznati umjetnici na hrvatskim i međunarodnim podijima, a mnogima je upravo Natjecanje Papandopulo bila presudna stepenica prema uspjehu na velikim međunarodnim natjecanjima.“
Ako pogledamo unazad, kroz Natjecanje Papandopulo stvarno su se profilirali umjetnici kao što su violinisti Marco Graziani i Katarina Kutnar, pijanist Petar Klasan, flautistica Ana Batinica, klarinetisti Bruno Philipp i Abdul-Aziz Husein, saksofonist Tomislav Žužak, violončelistica Latica Anić, udaraljkaš Filip Merčep, ili bariton Leon Košavić i sopranistica Darija Auguštan. Jednako tako međusobna podrška među natjecateljima, bez namjere da se na one druge gleda kao oponente, pokazuje dodatnu razinu pozitivnosti koja se veže uz ovo natjecanje. Odabir imena Borisa Papandopula, svojevrsnog brenda pozitivnosti naše glazbene kulture, svakako je dobro pogođen odabir. Arhivske snimke koje se i danas mogu vidjeti u dokumentarnim programima televizija prikazuju Papandopula nasmijanog i krajnje vedra duha. Isto vrijedi i za sudionike Natjecanje Papandopulo koji nasmijani stanu na pozornicu prilikom proglašenja laureata kao da unazad pet dana nisu odradili jednu od najzahtjevnijih etapa u izgradnji svoje profesionalne karijere.
782 - 29. veljače 2024. | Arhiva
Klikni za povratak