Vijenac 782

Likovna umjetnost

LIKOVNU UMJETNOST IZDVAJA

IZDVAJA IVA Brižan

IZLOŽBA GDJE JE ŽENI MJESTO? prikazuje izbor umjetničkih djela iz zbirki Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, koja prikazuju žene unutar društvenog okvira 20. stoljeća. Djela datirana u razdoblje moderne, zaključno s 1970. godinom, izložena u Rijeci, pružaju uvid u identitete i uloge žena kao odraz tadašnjeg vremena i njihova položaja u društvu.

 

Tomislav Krizman, Djevojka, 1928. / Zbirka crteža MMSU

U povijesnom kontekstu posjetiteljima se nudi mogućnost za razumijevanje vrijednosti i uvjeta toga doba, kao i načina na koje su oni ugrađeni u suvremenu društvenu stvarnost. Izložba polazi od rodnih, klasnih i etničkih aspekata kao ključnih za tumačenje umjetničkih radova, pritom ističući načine na koje su odnosi moći, dominantne strukture i vrijednosti oblikovali umjetničku praksu. Izložba posjetiteljima pruža priliku za dublje promišljanje o ulozi žena u umjetnosti i društvu kroz proteklo stoljeće. Autorica je koncepta Iva Kelentrić, a kustosica izložbe Ksenija Orelj. Izložbom je obuhvaćeno približno sedamdeset radova četrdesetak autorica i autora, a otvorena je od 27. veljače do 17. ožujka.

FONTANE SILVIJA VUJIČIĆA

Riječka Galerija Filodrammatica od 29. veljače mjesto je izložbe Fontane vizualnog umjetnika Silvija Vujičića. Umjetnik izložbom istražuje simboliku procesa kroz ključne umjetničke uređaje: Nestabilnu fontanu i Stabilnu fontanu. Istraživanje kemijskih procesa umjetničke radove pretvara u portale promjene te izaziva percepciju gledatelja. Postavljene u suvremeni kontekst, Fontane potiču na promišljanje o globalnim temama – distopiji, životu i uništenju. Izložba je osim hommagea Hieronymusu Boschu (oko 1450-1516), suptilna kritika suvremenog društva te poziv posjetiteljima na sagledavanje vlastitih sudbina unutar procesa umjetničke transformacije.

Silvio Vujičić, Stabilna fontana / Ljubaznošću umjetnika

Povjesničarka umjetnosti Sanja Cvetnić u pratećem tekstu izložbe uspoređuje nepredvidljivu sudbinu književnog djela s onom umjetničkog triptiha Vrt naslada (c. 1503) Hieronymusa Boscha. Fontane su hommage gotičkim liturgijskim predmetima, kao i izravan citat motiva s navedenog triptiha. Prema njezinoj interpretaciji Vujičićeve opredmećene fontane polaze od Boschovih silueta fontana, od kojih preuzimaju ulogu složenih umjetničkih uređaja (al)kemičarskog laboratorija. Ona smatra da je umjetnikovo nastojanje da posjetitelja odvede na put kroz distopiju i globalne probleme analogno Božanstvenoj komediji, u kojoj Vergilije Dantea vodi kroz pakao. Ovu izložbu, postavljenu u organizaciji udruge Drugo more, moguće je posjetiti do 21. ožujka.

Vijenac 782

782 - 29. veljače 2024. | Arhiva

Klikni za povratak