Sjajna je bila njemačka sopranistica Maida Hundeling kao Elektra na gostovanju Opere HNK-a Ivana pl. Zajca u Zagrebu 11. veljače. Jednočina glazbena tragedija Richarda Straussa već je petu godinu na repertoaru iako broj njezinih izvedbi nije velik. Uprizorenje fovističkoga stila daje pomalo groteskni ton tome mračnom djelu, a smještaj velikoga orkestra na pozornici s pjevačkim ansamblom na skučenu prostoru na prosceniju ponešto mijenja njegovu zvučnu sliku. Dirigent Myron Michailidis uspješno je, s angažiranim orkestrom, predstavio slojeve Straussove partiture i prebrodio nepovoljne akustičke uvjete.
Dubravka Šeparović Mušović i Maida Hundeling
u riječkoj Elektri u Zagrebu / Foto Dražen Šokčević
Glas Maide Hundeling isijavao je još snažnije ispred orkestra nego da je bio iza. No bilo je fascinantno pratiti njezino promišljeno građenje interpretacije toga lika nesrećom opterećene i opsjednute žene, zadanim prostorom skučene i zatvorene u samu sebe, koja ni u kome ne nalazi odjek svojih težnji. Dubravka Šeparović Mušović superiorna je u tumačenju kompleksnih, psihološki zahtjevnih uloga iz repertoara kojemu pripada i Straussova Klitemnestra, sa svim zamkama u njezinoj pjevačkoj i glumačkoj dionici. Ženski protagonistički trolist zaokružuje izvrsna Anamarija Knego kao pjevački pouzdana i glasovno svježa Krizotemis, iako nije ostvarila pravi psihološki kontrapunkt sestri joj Elektri. Sva tri lika kao da su bila svedena pod jedinstveni demonizirajući nazivnik (režija Marina Blaževića), što nije intencija te opere.
Stogodišnjica Puccinijeve smrti potiče brojna operna kazališta da iskažu doličnu počast njegovu stvaralaštvu. Opera SNG-a u Mariboru priprema čak pet naslova: premijerne Lastavicu i Toscu, reprizne Manon Lescaut i Madamu Butterfly te posebnu, svečanu izvedbu Turandot na samu stogodišnjicu, 29. studenoga.
Sabina Cvilak i ansambl u Manon Lescaut Maribor / Foto Tiberiu Marta
Sudeći prema početnoj Manon Lescaut, publiku očekuju zanosni glazbeni trenuci. Uz jednu od vodećih europskih Turandot posljednjih godina, sopranisticu Rebeku Lokar, mariborska Opera ima još jednu prvakinju pučinijevskih kvaliteta, sopranisticu Sabinu Cvilak. Kao Manon Lescaut osvajala je milozvučnim glasom u rasponu od nježnih zapjeva mezzavoce do snažnih, nosivih tonova i sigurnih visina, u muzikalno razrađenoj izvedbi pod ravnanjem dirigentice Gianne Fratta. Maribor se rado priklanja klasičnim uprizorenjima (redatelj Pier Francesco Maestrini, scenograf Nicolas Boni, kostimograf Luca Dall’Alpi), što je rezultiralo raskošnom stilskom produkcijom. Među manjim ulogama ističu se Sebastijan Čelofiga kao Geronte, Dada Kladenik kao Pjevač i Dušan Topolovec kao Učitelj plesa.
Tenor Max Jota bio je Manonin pjevački strastven i srčan partner. Doista je tragedija, kako tumači Puccinijeva glazba, što njihova ljubav nije završila trijumfom već njezinom iscrpljenošću i smrću u pustinji Louisiane.
782 - 29. veljače 2024. | Arhiva
Klikni za povratak