Vijenac 760

Glazba

GLAZBU IZDVAJA

Gloria Fabijanić Jelović

Uskrsni koncert Parsifal u riječkom HNK-u

Neobičan, težak i čaroban bio je koncert Parsifal u HNK-u Ivana pl. Zajca pod maestralnim vodstvom energičnog maestra Valentina Egela. Koncert koji je obuzimao sva osjetila u blagdanskom ozračju, baš na Veliki petak, podarivši nam glazbom prepunom boja novi duhovni prag razmišljanja i osjećaja.

Richard Wagner središnja je umjetnička pojava druge polovine 19. stoljeća, čovjek koji je neprekidno bio podložan nemirnom evoluiranju, izražavajući to u glazbi, posebno reformom opere, kao i u poeziji i filozofiji. Wagner je težio da u glazbenoj drami, kao ravnopravnu spoju nekoliko umjetnosti, i libreto i glazba izviru jedan iz drugoga, pa su tako njegova pjesnička djela drame namijenjene uglazbljivanju, a predmet je njegove glazbene drame „vječno ljudsko“. Temelj Wagnerova posljednjeg scenskog djela, Parsifala, popularna je srednjovjekovna legenda od koje je napravio niz slika u kojima prevladava glavna misao – traženje duhovnog mira, potrebe za otkupljenjem grijeha milosrđem i duhovnom snagom. Siže i obradu priče posve je vezao uz kršćansku religioznu mistiku, podčinivši joj i neka glazbena i scenska pravila.

Snaga koncerta, osim na glazbi, počivala je na vrhunskim izvođačima, što se posebno odnosi na orkestar koji je posve „disao“ s preciznim uputama maestra Egela. Svakako valja istaknuti bas-baritona Luku Ortara, kao čistog i preciznog Klingsora, Šveđanina Larsa Clevemana kao Parsifala kojemu je nedostajalo malo više emotivnog zamaha, a onda i posve svoju, prepoznatljivog stava i glasovnog izričaja, emocionalno posve predanu, dinamički raskošno izrađena zapjeva i sjajno ispjevanih fraza, mezzosopranisticu Dubravku Šeparović Mušović kao Kundry. Fantastičan je bio i mladi bas-bariton iz Austrije Philipp Mayer kao stari vitez Grala, Gurnemanz, sa zvonkim, toplo baršunastim glasom koji je osvojio publiku. Izvrsni muški i ženski zbor bili su ritmički i intonativno precizni. Zaista hvalevrijedan trud i rad svih izvođača.

Povratak Traviate u HNK u Splitu

Na pozornicu splitskoga Hrvatskoga narodnog kazališta izvedbama 17. i 19. travnja vratila se La Traviata Giuseppea Verdija. Predstavom koja je premijerno izvedena u studenom prošle godine ravnao je maestro Jure Bučević, a redatelj je Robert Bošković.



Filip Filipović u operi La Traviata /
Snimio Davor Vuković

Sopranistica Nela Šarić u naslovnoj je ulozi Violette Valery, dok je u ulozi Alfreda Germonta debitirao mladi tenor Filip Filipović, solist Opere HNK-a u Zagrebu. Njegov repertoar, pored uloge Alfreda u La Traviati u kojoj je nedavno debitirao u matičnoj kući, obuhvaća ulogu Nemorina u Ljubavnom napitku Gaetana Donizettija, Mehmeda Sokolovića u operi Ivana pl. Zajca Nikola Šubić Zrinjski, Gastona iz Verdijeve opere La Traviata, ulogu Spolette iz Puccinijeve opere Tosca, ulogu Tamina iz Mozartove Čarobne frule, Ismaela iz Verdijeva Nabucca te ulogu Alfreda iz Straussove operete Šišmiš.

Vijenac 760

760 - 20. travnja 2023. | Arhiva

Klikni za povratak