Naslovnica
	
	
	
		
		
		
		
		
		
		Razgovarala Lidija Lacko Vidulić
		
		Ranko Matasović, lingvist
		
		
		U mnogim društvenim znanostima prevladava upitna dogma da su europske nacije nastale u 19. stoljeću, a da su prije toga postojali neki etnički identiteti i nešto što nisu nacije / Hrvatska je primjer zemlje koja je uspjela sačuvati svoju dijalektalnu raznolikost, a ...
	 
	
	
		
		
		
		Šaćir Filandra
		
		Islam i demokracija
		
		
		Je li liberalna demokracija, kao proizvod Zapada i njegova nasljeđa, kompatibilna s islamom? Na muslimanima je da daju odgovor na to pitanje, a praksa pokazuje da svi muslimani ne daju isti odgovor na isto pitanje
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		Sanja Ivić
		
		Nova proza: Milan Kundera, Praznik beznačajnosti, prev. Vanda Mikšić
		
		
		Činjenica da su likovi u novom Kunderinu romanu svedeni na beznačajne živote ne umanjuje literarnu zanimljivost Praznika beznačajnosti. Ovim djelom autor kao da nam govori da se ništa nije promijenilo i da će pisati još dugo, dugo... ostavljajući nas u iluziji neprekinutoga ...
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		Iva Grgić Maroević
		
		Posljednji roman Umberta Eca: Nulti broj, prev. s talijanskoga Inoslav Bešker
		
		
		Mjesto radnje Ecova romana Nulti broj, očigledno Milano, prikazuje suvremenu Italiju kao dio suvremene Europe i svijeta, onu Italiju u kojoj autor prepoznaje „likvidno društvo“, ili „tekuću modernost“, kako ih je naznačio Zygmunt Bauman
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		Vinko Brešić   
		
		U povodu 200. godišnjice rođenja Mirka Bogovića (1816–1893)
		
		
		Sudbina je htjela da je Bogović umro baš na početku našega modernizma, koji je mladu hrvatsku književnost počeo odvoditi od dotadašnjega pragmatičnoga kroatocentrizma prema uvijek poželjnome eurocentrizmu. Bio je to velik, važan i nužan put u stoljeću koje se s mnogo razloga ...
	 
	
	
		
		
		
		
		
		
		Enes Quien
		
		Nives Kavurić Kurtović, Putovanje u zakutcima trajanja (uvijek u zavojima) – retrospektiva, Klovićevi dvori
		
		
		Nives Kavurić Kurtović je likovna poetesa, čiji je stil nemoguće uklopiti u bilo kakav pravac. Iza svakog njezina razloga za umjetnost kao temelj stoje pitanja o smrti i životu, a iz njezine žudnje za traganjem po bespućima tajni zvanih Čovjek i Život ...