Vijenac 352

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Sirene Baltika

KAZALIŠNI GLOBUS

Sirene Baltika

slika

Vilnius Sirenos, četvrti međunarodni festival (www.sirenos.it), najveći litavski kazališni događaj, održava se u Vilniusu 21–30. rujna, ali njegova prva tri dana posebno su uzbudljiva: domaćini početak koriste za predstavljanje novih litavskih produkcija, a mjesto je idealno za otkrivanje vrijednih domaćih predstava, koje će uskoro gostovati i na inozemnim festivalima. I dok će međunarodni dio premijerno predstaviti i Fabreov Requiem za metamorfozu, koprodukciju u kojoj sudjeluje i ZKM te glumci Katarina Bistrović Darvaš i Frano Mašković, domaći izbor ono je što privlači posebnu pozornost. Oskaras Koršunovas, vodeća zvijezda baltičkog kazališta, predstavlja se novim projektom, Strindbergovim Putom u Damask, dok Cezaris Graužinis za festivalsku publiku priprema Litvanski dan. Mladi i kontroverzni Agnius Jankevičius režirao je Ibsenove Sablasti, a mjesta na domaćem showcaseu ima i za nove produkcije Yane Ross, Valentinasa Masalkisa i Gintarasa Varnasa.


Politika i Vidićeve Banane

slika

Ljubljana U slovenskoj prijestolnici 11–26. rujna održava se Ex Ponto (http://www.exponto.net/), najjači slovenski međunarodni kazališni festival, čija je tema ove godine Politika i kazalište. Festival otvara Šnajderova predstava Tito – stanoviti dijagrami čežnje, poznata nam s Eurokaza, a slijedi niz predstava koje problematiziraju politiku i njezino miješanje u ljudski život. Uz nove produkcije Dočolomanskog, Yane Tumine, Arpada Schillinga, Rodriga Garcie, Dina Mustafića, Diega de Bree, bit će praizvedena i koprodukcija Kazališta Virovitica, Festivala Ex Ponto, Prešernova gledališča iz Kranja i poljskog festivala Neighbours, Život u sjeni banane, nova drama Ivana Vidića u režiji Cezarisa Graužinisa.


Spektakularni Barok

slika

Madrid Kad već ovaj Kazališni globus nosi podnaslov Naši u svijetu, svakako treba spomenuti i premijeru Baroka (Barocco) Darka Lukića u režiji Tomaža Pandura, u velikoj dvorani središnjega španjolskog kulturnog centra Centro Cultural de la Villa najavljenu za 12. rujna. Oni s boljim pamćenjem sjetit će se da je riječ o projektu koji je bio najavljen u zagrebačkom HNK, od kojega se odustalo bez pravog objašnjenja. U madridskoj produkciji nastupaju poznate španjolske glumačke zvijezde Blanca Portillo, Asier Etxandia i Chema Leon, a koreograf je jedno od najvećih imena suvremenog plesa Nacho Duato. Barok, nastao po Laclosovim Opasnim vezama i Müllerovu Kvartetu, treća je Lukićeva premijera u Madridu, nakon Inferna i Alasa, a lokalni ga mediji najavljuju kao najambiciozniji projekt sezone, što, poznavajući Tomaža Pandura, i nije čudo.


Negacija poznatoga kazališta

slika

Beograd Rujan je vrijeme BITEF–a, festivala novih kazališnih tendencija (www.bitef.co.yu), koji se ove godine održava 15–30. rujna. Selektori festivala Jovan Ćirilov i Anja Suša ovaj put nude najrazličitije oblike kazališnog izraza, njihovim riječima: »Primjere ekstremno novoga suvremenog plesa, neverbalno kazalište prizora, (post)postmodernističku rekonstrukciju avangarde šezdesetih, tragikomičnu rječitost iskonske jadikovke, novi cirkus sa filozofskim pretenzijama, fake–realizam, Mozarta kao našeg suvremenika, Shakespearea kao krvavog buntovnika, kao i potpunu negaciju stoljećima poznatog kazališta...«

Bodó, Castellucci, Moguchiy, Gosch, Emma Dante, ali i dvije hrvatske produkcije, Krležina i Štivičićeva Pijana noć 1918. u režiji Lenke Udovički i Ex–pozicija Borisa Bakala, čine glavni dio programa 41. BITEF–a.


Jasen Boko

Vijenac 352

352 - 13. rujna 2007. | Arhiva

Klikni za povratak