Vijenac 352

Kazalište

TEATROSKOP

Peti festival svjetskog kazališta

TEATROSKOP

Peti festival svjetskog kazališta

slika

I ove godine Festival svjetskog kazališta, pripojen Zagrebačkom kazalištu mladih, u Zagreb dovodi ono najbolje, ili barem ono dovoljno dobro, a dostupno, što se zbiva na europskim pozornicama. U želji da program bude što kvalitetniji, organizatori su odstupili od uobičajene prakse zgusnuta rasporeda i proširili trajanje na čak dva tjedna, što je eksperiment koji ne bi trebao otežati, nego naprotiv pospješiti i odaziv publike i medijsku recepciju. Od 10. do 25. rujna Kazalište Komedija, Hrvatsko narodno kazalište i Zagrebačko kazalište mladih posudit će svoje pozornice produkcijama iz Njemačke, Francuske, Rusije, Slovenije, Mađarske i Turkmenistana.

Peto izdanje Festivala svjetskoga kazališta 10. je rujna otvorilo slavno berlinsko kazalište Schaubühne s osuvremenjenom Smrti trgovačkog putnika Arthura Millera, koji je u aktualni njemački kontekst postavio belgijski redatelj Luk Perceval. Isto je kazalište otvorilo i Prvi festival svjetskog kazališta, pa je selektorima Dubravki Vrgoč i Ivici Buljanu bilo stalo da se susret ponovi, ali ovaj put s bitno angažiranijom i kritičnijom predstavom.

Sljedeći gost FSK–a dobro je poznat onom dijelu domaće kazališne javnosti koja prati program Međunarodnoga festivala malih scena u Rijeci, gdje su Árpád Schilling i njegova kompanija Krétakör – Krug kredom, već dvaput gostovali. Zagrebu će se Schilling, još mladi redatelj, ali već prepoznat kao jedna od vrijednosti europskoga kazališta, predstaviti u nešto drukčijem svjetlu, jer predstava naslova Blackland nije obrada klasika nego je nastala iz SMS–ova koje mu je slala publika komentirajući stanje u Mađarskoj prilikom ulaska u Europsku Uniju. U suradnji s ansamblom redatelj je dobiveni materijal spojio s ulomcima mađarskih dramskih i proznih klasika, a rezultat kritika opisuje kao eksplozivni i satirični rock–kabaret.

Jedna od najvećih zanimljivosti ovogodišnjeg izdanja Festivala svjetskog kazališta gostovanje je predstave iz Turkmenistana, u kojoj jedan glumac sam igra cijeloga Shakespeareova Kralja Leara. U režiji Ovliakulija Kođakulijeva Anna Mele sam izvodi sve bitno iz Leara, ali tako da u njegovoj interpretaciji poznata priča dobiva nove konotacije. Potpuna nepoznanica, u kazališnom i gotovo svakom drugom smislu, ova performativno–narativna razglednica iz Turkmenistana pogled je u drugi i drukčiji svijet i njegov kazališni odraz.

U društveno osjetljivoj te pomalo i angažiranoj selekciji Petog festivala svjetskog kazališta nalazi se i francuska predstava To dijete, koju je s ansamblom Compagnie Louis Brouillard režirao Joël Pommerat. Na temelju dokumentarnih zapisa i priča iz siromašnijih predgrađa gradova sjeverne Francuske, predstava se bavi obiteljskim odnosima, ali s obzirom na promijenjenu demografsku sliku Europe, u njoj su djeca ljudi u srednjim godinama, koji moraju redefinirati odnos prema roditeljima.

Slovenski teatar u Zagrebu će ove godine predstavljati produkcija Slovenskog mladinskog gledališča iz Ljubljane Sumrak bogova, prerada filmskog klasika Luchina Viscontija, čiju režiju potpisuje Diego de Brea. Za sam kraj festivala ostavljene su monumentalne Čehovljeve Tri sestre u režiji Pjotra Fomenka, posljednjega među velikim ruskim redateljima koji slijedi školu psihološkog realizma i čiji rad zagrebačka publika poznaje nakon gostovanja fragmenta Rata i mira na Festivalu svjetskog kazališta 2004. godine.


Kralj A u Maloj sceni

Obrada klasika na način pristupačan djeci, ali i mladima, sve više postaje zaštitni znak Kazališta Mala scena, pa ne čudi i da je prvi ovosezonski izbor sličan. Riječ je o inačici legende o Kralju Arturu, koja će pod naslovom Kralj A i u režiji Ivice Šimića premijeru imati 18. rujna. Sama kralja, i njegov najbliži krug, igraju Marija Borić, Dražen Bratulić, Damir Klemenić, Luka Petrušić i Marko Makovičić.


Pir malograđana u Velikoj Gorici

slika


Pučko otvoreno učilište Velika Gorica s dolaskom nove ravnateljice Senke Bulić postalo je i kazališnoprodukcijska kuća, koja nakon ljetne Šume Striborove sezonu otvara ozbiljnijim kazališnim uratkom – Brechtovim vječno aktualnim Pirom malograđana. Na projektu je okupljena iznimna glumačka ekipa, od Nine Violić, preko Ane Begić, Milana Pleštine, Gorana i Bojana Navojca do Rakana Rushaidata, dok se režije prihvatio Paolo Magelli. Premijera je najavljena za 26. rujna.


Princeza Pif u Žar ptici

slika

Gradsko kazalište Žar ptica za 25. rujna najavljuje praizvedbu Princeze Pif Želimira Hercigonje. Poučnu priču o dječjoj razmaženosti i odrastanju režira Franka Perković, a igraju Karla Brbić, Natalija Đorđević, Ana Marija Bokor, Sanja Sumrak, Damir Poljičak, Robert Bošković i Drago Utješanović.


Igor Ružić

Vijenac 352

352 - 13. rujna 2007. | Arhiva

Klikni za povratak