Vijenac 318

Kazalište

TEATROSKOP

Pingvini… u Dubravi

Pingvini… u Dubravi

slika


Dječje kazalište Dubrava za 11. svibnja najavljuje novu premijeru prema tekstu jednog od najzanimljivijih suvremenih njemačkih dramatičara, ujedno i glumca i redatelja u dječjem kazalištu, Ulricha Huba naslova Pingvini ne znaju ispeći kolač sa sirom. Iznimno duhovit tekst montipajtonovskoga humora preveo je i režirao Damir Mađarić s biranom ekipom, koju u alternacijama, čine Jelena Lopatić, Maja Kovač / Valentina Lončarić, Dino Škare, Zrinka Kušević / Csilla Barath Bastaić. Scenografiju i kostime potpisuju Iva–Matija Bitanga i Leo Vukelić, a glazbu Igor Karlić.


Cigle svete Elizabete u Komediji

Komedija Vida Baloga i Gorana Vrbanića Cigle svete Elizabete za temelj uzima apokrifnu legendu o proputovanju svetoga Franje Asiškog kroz naše krajeve, kad je, navodno, dao i ime zagrebačkom kvartu Vrapče. Naime, prema autorima i starosjediocima Vrapča, sveti Franjo je na proputovanju u posjet Elizabeti Ugarskoj propovijedajući starim Vrapčancima i čuvši njihov govor dao najljepšu pohvalu kajkavskom jeziku rekavši da cvrkuću kak vrapci. Druga verzija nastanka imena je ona u kojoj su se djeca nabacivala kamenjem na svetog Franju, pa im je ovaj, možda i ne baš svetački, odgovorio vrabec vas dal. Koja je od navedenih inačica istinita, a koja smješnija, premijerna će publika moći provjeriti u Kazalištu Komedija 12. svibnja u predstavi koju režira Damir Lončar i u kojoj, pored redatelja, glume Sanja Marin, Jasna Palić Picukarić, Vanja Ćirić, Ljubo Zečević, Ivica Zadro, Goran Malus, Vid Balog, Željko Duvnjak.


13. festival glumca


slika


Nacionalni festival glumačkih ostvarenja realiziranih u prethodnoj godini u monodrami, komornom teatru i širim formama, što ga je 1994. utemeljilo Hrvatsko društvo dramskih umjetnika, održava se u sva četiri grada vukovarsko–srijemske županije, a svake godine domaćin je drugi grad. Ovogodišnji festival, trinaesti, ugostit će Vukovar od 13. do 22. svibnja. Selektor Joško Ševo odabrao je osamnaest predstava domaćih institucionalnih kazališta, kazališnih skupina i projekata, koji će se natjecati za nagrade koje im dodjeljuju kolege.


Ovaj krevet je prekratak u riječkom HNK

Nakon hvaljena i nagrađivana Komšiluka naglavačke, producirana upravo u Rijeci, i svojevrsna nastavka Kad se mi mrtvi pokoljemo u Kazalištu Kerempuh, Nina Mitrović postala je novo ime na koje računa domaće dramsko pismo. Njezin je novi tekst, napisan na engleskom kao This bed is too short or just fragments, i prije praizvedbe koja će se na off–sceni Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u bivšem kinu Kvarner dogoditi 19. svibnja, ostvario uspjeh, jer ga je autorica već predstavila na uglednom međunarodnom natjecanju nove europske dramaturgije koje se održavalo 2005. u okviru festivala Theater Treffen u Berlinu. Drama je tom prigodom javno čitana, slijedilo je čitanje u londonskome kazalištu Soho te nedavno u bečkome Burgtheatru u režiji Barbare Nowotny. Ovaj krevet je prekratak, dramu dvoje ljudi različitih generacija čiji rastanak znači i smrt i novi početak, režira Dario Harjaček, dok su u podjeli Elena Brumini, Zdenko Botić, Damir Orlić, Andreja Blagojević, Olivera Baljak, Biljana Torić, Denis Brižić, Alex Đaković, Sabina Salamon i Nenad Vukelić.


Baal u Puli


slika


Istarsko narodno kazalište u Puli za 25. svibnja najavljuje novu premijeru na velikoj sceni. Nizu zanimljivih autorsko–redateljskih kombinacija pridružit će se ovaj put par koji se već dobro poznaje: Bertolt Brecht i Eduard Miler. Za opus slovensko–njemačkoga redatelja Brecht je gotovo stožerna činjenica, a kako je Miler ujedno čest gost hrvatskih pozornica, tako je domaća publika svojedobno mogla vidjeti i jednu od prošlih njegovih inscenacija Brechtova dramskog prvenca naslova Baal. Ovaj put glumačka je ekipa potpuno domaća, naslovnu ulogu arhetipskoga prokletog pjesnika igra Goran Navojec, dok ostale tumače Dražen Šivak, Lucija Šerbedžija, Ana Karić, Ozren Grabarić i Mia Krajcar, uz pomoć članica Dramskoga studija pulskog kazališta. Kao i uvijek kad režira Eduard Miler, dramaturgiju i adaptaciju teksta potpisuje Žanina Mirčevska, dok je scensku glazbu, osim one koju je skladao Livio Morosin, izabrao, također već uobičajeno, sam redatelj. Scenografiju za pulskoga Baala radi Goran Petercol, koji je s redateljem ujedno i oblikovatelj svjetla, a kostime je kreirala Tajana Meštrović.


Igor Ružić

Vijenac 318

318 - 11. svibnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak