Vijenac 292

Likovnost

Izložba Marija Vidora Double, Photo Art Gallery Batana, Rovinj, 12. travnja — 16. svibnja 2005.

RAZNOBOJNA LJUBAV

Vidor kao znalac fotografije suptilno razvija kontrast crnog i bijelog; tijela s jednog aspekta konfrontira, a s drugog ističe emotivnu povezanost među njima

Izložba Marija Vidora Double, Photo Art Gallery Batana, Rovinj, 12. travnja — 16. svibnja 2005.

RAZNOBOJNA LJUBAV


Vidor kao znalac fotografije suptilno razvija kontrast crnog i bijelog; tijela s jednog aspekta konfrontira, a s drugog ističe emotivnu povezanost među njima


U rovinjskoj fotogaleriji Batana do 16. svibnja otvorena je izložba talijanskog umjetničkog fotografa Marija Vidora naslovljena Double. Poenta je Vidorovih radova u konfrontiranju dvaju golih ljudskih tijela. Zanimljivost je izložbe da su suprotstavljeni bijelac i crnkinja ili crnac i bijelkinja u različitim položajima. Vidor kao znalac fotografije suptilno razvija kontrast crnog i bijelog; tijela s jednog aspekta konfrontira, a s drugog ističe emotivnu povezanost među njima. Fotograf također prikazuje njihovu oslobođenu tjelesnost i detalje njihove intimnosti, bilo somatske ili emotivne.

Osim prikaza tijela slobodnih u prostoru on suprotstavlja i objedinjuje lica modela u njihovoj unutarnjoj mirnoći. Tijela je locirao u svojevrsne ljubavne položaje. Njihovim statusom unutar fotografije ona neposredno komuniciraju s konzumentima fotografije. U maniri iskusna profesionalnog fotografa, baveći se prikazom golih tijela nije ih predstavio na vulgaran način, nego u prirodnom stanju stvari bez dodatnih intervencija. U njega je očit pozitivan emotivni odnos prema, uvjetno rečeno, fotografiranim objektima.

U svojim fotografijama apostrofira detalje: usta, stopala, oči…. U njega ne postoji hijerarhija lica, a nijedno tijelo nije postavio u podređeni položaj. Pojedine fotografije posjeduju i mističnost prikrivenih lica objekata. Vidorovi likovi posjeduju prisnost i toplinu, mirnoću, gipkost i međusobnu komunikaciju. Za Vidora se može reći da je virtuoz fotografije koji unutar nje postiže sklad, ravnopravnost tijela, jer nijedan lik iz njegova ciklusa Double ne prevladava. U popratnom katalogu izložbe autor teksta Fausto Raschiatore bilježi da je Double razgranati rad o pozicioniranju tijela u prostoru, muškog i ženskog, bijelog i crnog, razrađenog u narativnoj radnji čije se vrijednosti tonaliteta, bijelog i crnog, spajaju s vrijednostima tijela. On nadalje ističe da je autor izgradio, vođen porivima intime, poticajne situacije i okoline, tematizirajući ljepotu tijela u smišljenoj dinamici konteksta, dajući im mogućnost izražavanja u potpunoj slobodi. Autor obrađuje analitičko istraživanje, strukturalno opisno s laganim pojmovnim ocrtavanjem, u kojem spaja četiri kromatske varijable: dva različita tonaliteta bijele boje i dva, i ona različita, crne boje.

Mario Vidor rođen je 1948. u mjestu Farra di Soligo. U Pontremoliju je u rujnu 1992. za knjigu Jednostavno Italija dobio nagradu Bancarella. Od ostalih nagrada valja izdvojiti onu u Padovi za najbolju venetsku fotografiju (1996), nagradu Carlo Goldoni, u Macerati nagradu Teritoriji Odiseja 2000 za knjigu Tornjevi Babilona i u Orvietu u ožujku 2002. za knjigu Bijele stranice dodijeljena mu je nagrada u kategoriji Kreativne fotografije.

Priredio je mnogobrojne samostalne izložbe (više od 180) u glavnim talijanskim gradovima te u inozemstvu (Francuska, Njemačka, SAD). Njegova su djela čuvana u zbirkama muzeja i galerija: Diaframma, Milano, Gradski muzej Vittorio Veneto; Zaklada Querini Stampalia, Venecija, hrvatski muzeji u Labinu, Buzetu, Pazinu, Rovinju, CVU Batana iz Rovinja, Nacionalna biblioteka Francuske u Parizu; Međunarodna zaklada suvremenih umjetnosti u Pekingu i Charles Scott Gallery Emilicars Institute of Art and Design u Vancouveru u Kanadi. Realizacija Vidorove izložbe omogućena je potporom Istarske županije, Grada Rovinja i Turističke zajednice Grada Rovinja. Izdavač je kataloga, kao i dizajner, Virgilio Giuricin. Za likovni postav izložbe zadužen je V. Giuricin, za prijevod Roberto Palisca, a za tehnički postav Marijana Bacelj.Ante Kovač

Vijenac 292

292 - 12. svibnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak