Vijenac 250

Film

Pirati s Kariba: Prokletstvo Crnog bisera (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl), red. Gore Verbinski

Mač u vještoj ruci

Verbinski je uskladio naoko eklektičke segmente produkcije ustrajavajući da film ne oscilira odveć ritmom ili da ne prevagne jedan od elemenata priče

Pirati s Kariba: Prokletstvo Crnog bisera (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl), red. Gore Verbinski

Mač u vještoj ruci

Verbinski je uskladio naoko eklektičke segmente produkcije ustrajavajući da film ne oscilira odveć ritmom ili da ne prevagne jedan od elemenata priče

Pirates of the Caribbean naslov je jedne od atrakcija u zabavnom parku Disneyland u Kaliforniji, koja za razliku od većine tamošnjih domišljatosti ne vuče korjene iz neke od filmskih uspješnica legendarnog Walta Diseyja i njegovih baštinika. A upravo u Disneylandu priređena premijera pustolovnoga spektakla Pirati s Kariba: Prokletstvo Crnog bisera u režiji Gorea Verbinskog, i to kao prva filmska premijera u povijesti svjetski slavnoga parka.

Punokrvna avantura

Ovaj hit je kritika blagonaklono uspoređivala s klasicima žanra poput Crvenog gusara i Morskog jastreba, u kojima su Michael Curtiz iza i Errol Flynn ispred kamera pokazali kako treba izgledati punokrvna avantura s gusarima na zapovjednom mostu broda. Iako su vremenski odmak i umjetnički dojam na strani Curtiza i Flynna, novi je spektakl rasna filmska zabava u kojoj su začuđujuće dobro uravnoteženi početna scenaristička intriga, scenska razigranost i kompetentna gluma kojom dominira Deppov fascinantan komičarski dar.

Depp u filmu tumači propala gusarskog kapetana Jacka Vrapca, koji u britanskoj bazi Port Royal na Karibima traži svoj bivši brod Crni biser, njegovu posadu i nekadašnjeg zamjenika Barbossu.

Scenaristički trojac Ted Elliot, Terryj Rossie i Jay Wolpert, je osmislilo dinamičan i za ovakav tip filmskog projekta nimalo banalan spoj drame, akcije, romantike i strave. Ipak, tekst se lako mogao trivijalizirati da se Verbinski, koji je to već dokazao u svojim ranijim filmovima Mišolovka i Krug, nije potvrdio kao iznadprosječno discipliniran redatelj. Verbinski je uskladio naoko eklektičke segmente produkcije (maestralna uvodna sekvenca) ustrajavajući da film ne oscilira odveć ritmom ili da ne prevagne jedan od elemenata priče. To mu doduše manje uspijeva pred samu završnicu sa stotinama zamornih računalnih intervencija kada prevladava osjećaj već viđenog, no dinamika filma ostaje jednom od njegovih vodećih odlika. Baš kao i raskošna kostimografija, scenografija te fotografija realizirana na karipskom otočju Sveti Vincent i Grenadini.

Ozbiljno odglumljena neozbiljnost

Vodeća je pak odlika filma sjajan nastup Johnnyja Deppa, koji je tako ozbiljno odglumio tako neozbiljan lik. Deppovi pokreti, mimika, gestikulacije i verbalne eskapade otkrivaju ne samo pravoga komičara nego prije svega pravog, odnosno svestranog glumca. Pritom mu dobro parira oskarovac Geoffrey Rush kao protivnik Barbossa, dok odmjereni Orlando Bloom u ulozi Willa i energična Keira Knightley kao izabranica njegova srca Elizabeth samo zaokružuju veoma povoljan dojam o glumi.

Na sreću, Pirati s Kariba: Prokletstvo Crnog bisera prije će se pamtiti po korektno osmišljenim likovima negoli po kanonadama zvučnih i vizualnih efekata. Iako su potonji realizirani kako i priliči softverima s početka 21. stoljeća, pravi uspjeh filma leži u činjenici da su duhovito i vrlo zabavno predstavljene pustolovine iz minulih vremena. Višak fantastike (kako drukčije prikazati žive mrtvace) i manjak logike (kako drukčije dočarati nemoguće stvari) ionako su otpočetka bili sastavni dio bilance. Nastavak slijedi. U Disneylandu i izvan njega.

Boško Picula

Vijenac 250

250 - 2. listopada 2003. | Arhiva

Klikni za povratak