Vijenac 238

Fotografija, Naslovnica

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb

Osjetljivost, sigurnost, brzina

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb

Osjetljivost, sigurnost, brzina

slika slika

Ivo Pedišić rođen je 1933. u Sisku. Diplomirao je na Medicinskom fakultetu u Zagrebu, gdje je specijalizirao dječju kirurgiju. Godinama je radio u Klinici za dječje bolesti Zagreb gdje je stekao zvanje primariusa. U struci je stekao mnoga visoka priznanja.

Zaljubljenik u fotografiju, od mladih je dana prošao put fotoamatera kroz tečajeve u gimnaziji i u društvu studenata sve do članstva u Fotoklubu Zagreb, godine 1957. U početku se bavi crno-bijelom fotografijom, a poslije i fotografijom u boji. Tijekom vremena snimao je mnogo dijapozitiva u boji, kako u svojoj struci tako i izvan nje, gdje je postigao iznimne rezultate.

Izlagao je na više od 150 izložbi fotografije u zemlji i inozemstvu, pri čemu osvaja niz nagrada i priznanja.

U klubu je uspješno obnašao i obnaša razne dužnosti. Predstavnik je Fotokluba Zagreb u Zagrebačkom foto-kinosavezu.

Dobitnik je Nagrade Tošo Dabac Fotokluba Zagreb za godinu 2002.

Vladko Lozić

Fotografsko stvaralaštvo Ive Pedišića možemo podijeliti u nekoliko cjelina. U samom početku bavljenja zaokupljat će ga life i fotografija prirode. Njegova djela izražena u crno bijeloj tehnici vežu se uz šezdesete godine i pratit će ga sve do sedamdesetih, kada se potpuno posvećuje snimanju dijapozitiva u boji, fotografirajući za potrebe vlastitih nastavnih programa, a potom iz kreativnih pobuda stvara radove iznimne likovne vrijednosti. Mnogi od njih bili su izloženi i nagrađivani na izložbama širom svijeta.

Činjenica da će tek u ovoj godini ostvariti svoju prvu samostalnu izložbu kazuje nam i o tome da je izabrao nešto drukčiji put od mnogih svojih kolega. Vjerujući i cijeneći klupsku sredinu, samozatajno pridonosi njezinu boljitku, stvara svoja djela i posve zasluženo dobiva prestižnu nagradu Fotokluba Zagreb, Tošo Dabac, za 2002. godinu.

Od dana prvog oduševljenja za fotografiju shvaća kako ljepota i prodornost slike ovisi isključivo o fotografovoj osjetljivosti opažanja, o brzini zaključivanja i sigurnoj tehnici. I tako počinju nastajati njegovi zapisi o iskustvu tragača.

Pedišić je pri svom stvaranju uvijek svjestan svojih nakana, a njegovi fotografski pogledi na život i fotografsku umjetnost govore nam kako je iskreno povezan s vlastitom okolinom. Taj tragač za ljepotom u prostoru sačuvao je iskrenu radost i uzbuđenje u svakom susretu kamere s okolinom. A da je doista tako, potvrdit će nam i izložba koju s nestrpljenjem očekujemo.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 238

238 - 17. travnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak