Vijenac 238

Film

Glumac iz sjene

Karel Roden

Četiri puta nominiran za Češkog lava, Roden je briljirao u američkom debiju kao ubojica psihopat i inteligentan manipulator medijima u Herzfeldovoj satiri Petnaest minuta

Glumac iz sjene

Karel Roden

Četiri puta nominiran za Češkog lava, Roden je briljirao u američkom debiju kao ubojica psihopat i inteligentan manipulator medijima u Herzfeldovoj satiri Petnaest minuta

slika

Karakterni češki filmski i kazališni glumac Karel Roden, rođen 18. svibnja 1962. godine u Češkim Budejovicama, daroviti je umjetnik uvijek u potrazi za nadahnjujućim ulogama — neovisno o tome bila riječ o romantičarima, rastrzanim intelektualcima ili klasičnim zlikovcima; koje jednako uspješno i dočarava. U domovini najradije povezivan s mračnom dramom Andree Sedláckove Obeti a vrazi iz 2001. godine, u kojoj glumi osobu u incestuoznom odnosu s polusestrom, koju taj odnos opsjeda čitav život; ipak je jednako sugestivan i u prekrasnom fotografijom okupanu Melankoličnom piletu a (relativno nedavno prikazanu na našoj televiziji) — kao otac neobična dječaka koji tugu zbog smrti svoje lijepe mlade i razigrane majke pronalazi u prijateljstvu s tom malom životinjom. Roden je pritom najzemaljskiji član ove obitelji — suprotni pol od eteričnosti svoje supruge, kojima je upravo dječak s piletom most između krajnosti.

Na prošlom tjednu češkoga filma suptilno je utjelovio frustrirana arhitekta, izgubljena između posla koji ne ispunja njegova očekivanja i veze s posesivnom djevojkom u drami Paralelni svjetovi Petra Václava.

Četiri puta nominiran za Nagradu češkog filma i televizije — Češkog lava (1997. za Kralja Ubua, 2000. za Melankolično pile, 2001. za Obeti a vrazi, te 2002. za Paralelne svjetove), ipak nijednog još nije dobio. Ali zato je briljirao u svom američkom debiju kao ubojica psihopat i inteligentan manipulator medijima — Emil Slovak, u Herzfeldovoj satiri Petnaest minuta, a uz bok Robertu de Niru.

Jednako impresivan i izvrstan Roden je i na kazališnim daskama, kao stalan član ansambla Praškoga nacionalnog teatra, već više od deset godina tumačeći uloge poput Fausta ili Don Juana, koje pronose glumčev neosporan šarm i ekspresivni intenzitet izvedbe.

Katarina Marić

Vijenac 238

238 - 17. travnja 2003. | Arhiva

Klikni za povratak