Vijenac 222

Kazalište

Histrioni: Željko Senečić, Zagreb kak Zagreb, red. Zlatko Vitez

Pristojni kabaret

Korektno redateljski i glumački izveden, ali hrabriji u prikazivanju grijeha prošlosti nego onih današnjih ili počinjenih nedavno, između polova zabave i oštrine Histrioni izabiru onaj prvi, nudeći pristojni kabaret, bez škandala i iznenađenja

Histrioni: Željko Senečić, Zagreb kak Zagreb, red. Zlatko Vitez

Pristojni kabaret

Korektno redateljski i glumački izveden, ali hrabriji u prikazivanju grijeha prošlosti nego onih današnjih ili počinjenih nedavno, između polova zabave i oštrine Histrioni izabiru onaj prvi, nudeći pristojni kabaret, bez škandala i iznenađenja

U prvoj od dvije ovoljetne premijere Histrioni su se ponovno odlučili za oživljavanje kabareta, koji se kao rubna kazališna forma u zagrebačkom glumištu pojavljuje tek s vremena na vrijeme, bez pravog kontinuiteta. Otvarajući 17. histrionsko ljeto, galgenkabaret Zagreb kak Zagreb autora Željka Senečića, posvećen Mladenu Crnobrnji Gumbeku, te u režiji Zlatka Viteza, premijerno je izveden 20. srpnja na Kabaret sceni Gumbek na Opatovini.

Želeći nam ispričati priču o svehrvatskoj sudbini u kojoj se bez obzira na povijesno razdoblje uočavaju uvijek isti modeli života pod tuđinskom vlasti, dočekivanje svakog novog osloboditelja kao onoga pravog i nemogućnosti da do kraja budemo svoji na svome, kabaret Zagreb kak Zagreb kronološki prati događaje u gradu od početka prošlog stoljeća sve do današnjih dana, u kojima se ogleda sudbina cijele nacije. Kombinirajući za kabaret tipične peckave aluzije društvenopolitičke, ljubavne, seksualne i slične tematike, nekim elementima djelomično prizivajući duh salonske komedije s tipičnim ljubavnim zapletima, kao i pučkog igrokaza u ismijavanju tuđinaca, a sve zajedno isprepleteno songovima skladatelja Arsena Dedića, Histrioni nam podastiru povijesne isječke u kojima se poenta nepromjenjivosti stanja ogleda u neprestanu ponavljanju iste dramske situacije u kojoj se nalazi nekoliko tipiziranih likova.

Uigrana ekipa

Okosnica priče zasniva se na tri stalna lika, svjedoka svih događanja — doktora Jazbeca, pomalo naivna i prevarena zagrebačkog industrijalca kojega prepoznatljivim glumačkim stilom tumači Žarko Potočnjak predvodeći uigranu glumačku ekipu, u ulozi vječno zaljubljene Jazbecove kćeri Sanja Marin (alternacija Maja Petrin) vješto se poigrala tipom naivke, dok lik lukave i sumnjičave kućne pomoćnice utjelovljuje Mia Begović (alternacija Daria Knez), čiju glumačku razigranost nažalost ne slijedi i vješto baratanje slovenskim jezikom. U sporednim ulogama, lik podmukla profitera tumači Vid Balog, dok je publika osobito dobro primila izvedbu Adama Končića kao zavodnika u likovima vojnika Wagnera te srpskog generala Jovanovića, kao i lik hercegovačkog tajkuna u izvedbi Alena Šalinovića.

Kabaret Zagreb kak Zagreb podređen je ponajprije zabavi široka spektra gledatelja. Uzimajući to u obzir, kao i sam karakter žanra kabareta, poneka pretjerivanja i nepotrebni elementi, kao i faktor predvidljivosti u predstavi, mogu se progledati kroz prste. Korektno redateljski i glumački izveden, ali hrabriji u prikazivanju grijeha prošlosti nego onih današnjih ili počinjenih nedavno, između polova zabave i oštrine Histrioni izabiru onaj prvi, nudeći pristojni kabaret, bez škandala i iznenađenja.

Ljubica Anđelković

Vijenac 222

222 - 5. rujna 2002. | Arhiva

Klikni za povratak