Vijenac 195

Glazba

Jazz CD-kutak

Za dobra stara vremena

Boris Tex Benini Quartet & Friends, Hrvatski jazz-klub CD HJC 002

Jazz CD-kutak

Za dobra stara vremena

Boris Tex Benini Quartet & Friends, Hrvatski jazz-klub CD HJC 002

Pojava CD-a Boris Tex Benini Quartet & Friends prava je vrijednost naše diskografije, iako je riječ o predstavljanju niza snimaka starijih datuma. Tex Benini naš je istaknuti bubnjar, skladatelj i aranžer, koji zaslužuje i znatno širu popularnost i priznanja no što ih ima u krugovima naših jazz-glazbenika i publike i to napose zbog njegove višedesetljetne nazočnosti na našim i stranim pozornicama jazza. Jedan je od razloga za to jamačno i Beninijeva dugotrajna vezanost uz Zabavni orkestar nekadašnje RTV Zagreb, no valja reći da je baš ta situacija Beniniju djelomično omogućila ostvarenje snimaka predstavljenih na ovom disku, od kojih su neke bile u posljednji trenutak spašene od propadanja. U sklopu je spomenutog orkestra Benini naime vodio mali komorni jazz-sastav, kvartet formiran po uzoru na neke poznate američke jazz-kvartete toga tipa. Tako ovim diskom upoznajemo i jedan drugi, ponajprije zbog studijskih uvjeta i potreba programskih snimanja, do sada manje poznati segment zagrebačkoga jazza.

Program je diska Boris Tex Benini Quartet & Friends podijeljen na tri bloka snimaka. Prvi uključuje Beninijev klasični kvartet s vibrafonistom Igorom Savinom, pijanistom Julijem Njikošem i kontrabasistom Krešimirom Remetom u izvedbama četiriju originalnih skladbi Texa Beninija, Miroslav, Modul, Balada za Hawka i Minijatura, i posvećen je našem legendarnom saksofonistu i flautistu Miroslavu Sedaku-Benčiću. Autor tu našu jazz-legendu, u kojoj se još ne nazire pravi nasljednik, dokumentira u njezinoj gotovo cjelokupnoj multiinstrumentalnosti kao alt, tenor i bariton-saksofonista te bas-flautista. U drugom bloku snimaka Benini u kvartetu vibrafon Igora Savina mijenja gitarom Ante Mažurana. Zvuk se sastava u izvedbama originala Srebrni cvijet, te jedinih na ploči izvedenih jazz-standarda, Stella by Starlight i Django, dakako ponešto mijenja, ali ne na račun izvornog komornog pristupa.

Treći je blok ponovno s vibrafonom u izvedbama skladbi Zeleni krug i Post festum, dok se kvartetu u temama Daveova igra, inspiriranoj kvartetom Davea Brubecka, i Pravi put sastavu priključuje i zagrebački perkusionist sa stalnim boravkom u San Franciscu, Berislav Puhlovski.

Slušajući jazz s ovog diska prisjećam se ponajprije nekih dobrih vremena našeg jazza, nekih izvrsnih glazbenika kojih nažalost među nama više nema, zatim onih koji su se iz nekih razloga povukli iz aktivnog sviranja, kao i onih još aktivnih. To i jest jedna od draži i vrijednosti dokumentarnih izdanja koje nam, kao u ovom sučaju, omogućuju da ponovno čujemo izvrsne izvedbe i sola pokojnoga Miroslava Sedaka-Benčića, vibrafonista Igora Savina, za kojega je prava šteta što se više ne bavi tim instrumentom, zatim do sada u nas nenadmašnog swingera kontrabasista Krešimira Remetu, svestranog pijanista Julija Njikoša iz njegovih ponajboljih jazz-dana i na kraju pomalo samozatajna bubnjara Borisa Texa Beninija, bez kojeg ovih snimaka, pa tako i ovog diska koji potpisuje Hrvatski jazz-klub, ne bi bilo. A ne bi ga jamačno bilo ni bez suradnje s vrsnim i sad već pokojnim ton-majstorom Radanom Bosnerom. Svemu tome vrijedi dodati i vrlo dobru opremu, koja ovaj disk kompletira u stilu najboljih europskih diskografskih izdanja tog tipa.

Mladen Mazur

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak