Vijenac 195

Glazba

CD šansona/jazz

Upravo prekrasno

Anne Sofie Von Otter Meets Elvis Costello, For the Stars, Deutsche Grammophon / Universal/Aquarius

CD šansona/jazz

Upravo prekrasno

Anne Sofie Von Otter Meets Elvis Costello, For the Stars, Deutsche Grammophon / Universal/Aquarius

Elvis Costello, jedan od najvažnijih britanskih kantautora posljednjih četvrt stoljeća, a zasigurno ponajbolji tekstopisac suvremene popularne glazbe uopće, ujedno je i jedan od najplodnijih autora svjetske scene. Seriju od više od dvadeset studijskih albuma Costello je započeo kasnih sedamdesetih kao jedan od najistaknutijih izvođača revolucionarnog glazbenog pokreta new wave. Prvi dio karijere, u kojem je snimao i nastupao s pratećim sastavom The Attractions, završio je 1986. albumom Blood & Chocholate. Već potkraj toga razdoblja, što će poslije postati i njegov novi stil rada, Costello se usmjerio na suradnju s najrazličitijim glazbenicima i izlete u brojne glazbene vrste. Od puhačkog sastava TKO na Punch the Clock, nešvilskih studijskih glazbenika na King Of America i sastava Dirty Dozen Brass Band iz New Orleansa na Spike, Costello je u cross over zakoračio i dublje, suradnjom s uglednim gudačkim Brodsky Qartetom na The Juliet Letters, zatim s jednim od vodećih jazz-gitarista Billom Frisellom na Deep Dead Blue te legendarnim Burtom Bacharachom na Painted from Memory.

Ovogodišnjim albumom For the Stars, suradnjom sa švedskom mezzosopranističkom zvijezdom Anne Sofie Von Otter, Costello nastavlja niz izleta u ozbiljnu glazbu, započetu spomenutim projektom s Brodsky Quartetom iz 1993. Taj uspješni, iako zanemareni, album pokazao je da se kantautorski senzibilitet može uspješno amalgamirati s klasičnom formom.

Projekt Von Otter — Costello začet je prije dvanaestak godina, Costellovim oduševljenjem nastupom operne dive, nakon kojega se rodila ideja o suradnji. Više od desetljeća kasnije, nakon jednog neuspješnog pokušaja, uskladila su se slobodna razdoblja dvaju umjetnika i došlo je do realizacije zamisli.

Album For the Stars ipak je ponešto drukčiji od The Juliet Letters. Za razliku od drugoga, koji se glazbeno može smjestiti u suvremenu vokalnu ozbiljnu glazbu Weillova stila, ovaj album karakteriziraju tople vokalne izvedbe uz delikatne komorne aranžmane, negdje između popa, easy listening jazza i šansone. Na to usmjerenje u realizaciji projekta upućuje već i izbor dodatnih autora pjesama. Naime, iako većinu njih potpisuje sam Costello, inače također i producent albuma, ostatak je djelo nekolicine njegovih omiljenih autora zvjezdanoga statusa poput Toma Waitsa, Paula McCartneya i Briana Wilsona.

Činjenica da su Von Otter i Costello do konačnoga izbora osamnaest skladbi za album iskušali njih više od stotinu odmah je uočljiva. Naime, pored standardno visoke razine kvalitete Costellovih radova, i skladbe drugih autora iznimno su dobro pogođene. To se osobito odnosi na Wilsonovu Dont Talk, starošlagerskoga ugođaja, koja očarava ljepotom, kao i na Waitsove Broken Bicycles i Take It with Me. Lucidne interpretacije karakteriziraju i Like an Angel Passing through My Room skupine Abba (sunarodnjaci Von Otter), koja zvuči poput neke arije Lloyda Webera, a osobito prekrasni duet (jedan od ukupno šest) April After All kanadskoga kantautora Rona Sexsmitha, omiljenog Costellova autora mlađe generacije.

Iako će vokal Von Otter u uvodnoj skladbi No Wonder, čarobnoj Go Leave Kate McGarrigle i možda još ponekoj mnoge podsjetiti na Joan Baez iz razdoblja Diamonds and Rust, u njezinu se glasu kriju i brojne druge nijanse i raspoloženja, što dolazi do izražaja u većini skladbi ovoga albuma. Ukratko — suradnja dvoje umjetnika koja fenomenalno uspješno funkcionira ili jednostavno rečeno — prekrasno i očaravajuće.

Velimir Cindrić

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak