Vijenac 195

Ples

Plesno Splitsko ljeto 2001.

Uhvaćeni u činu

Dva gostovanja i dvije praizvedbe

Plesno Splitsko ljeto 2001.

Uhvaćeni u činu

Dva gostovanja i dvije praizvedbe

Međunarodni kazališni festival 47. splitsko ljeto 14. srpnja izišlo je na trgove i ulice Splita, u vrelinu ljetne noći, i tamo će ostati do 14. kolovoza. Od pedeset dvije izvedbe predstava svih kazališnih izraza čak je sedam izvedbi plesa što je iznimno mnogo i više nego uobičajeno za ovaj festival. Ako već nismo mogli uživati u ljepoti pokreta tijekom protekle sezone, to ćemo nadoknaditi ovoga ljeta, gledajući dva gostovanja i dvije praizvedbe. Prva će gostovati trupa Danenscenen iz Kopenhagena s dvije jednočinke Microcosmos i Caught in the Act, u koreografiji Tima Rushtona, priznatoga danskog koreografa, i Vidara Hansena. Iz Slovenije nam stiže Ljubljanska koreodrama s predstavom Igrati Gertrude Stein u režiji Damira Zlatara Freya.

Dvije plesne praizvedbe dogodit će se jedna za drugom. Diderotov nećak ili Smrt plesača, koprodukcija Splitskog ljeta s Bad Company, Teatrom &TD i Festivalom »Karantena« iz Dubrovnika bit će izvedena 7. kolovoza u podrumima Dioklecijanove palače. Riječ je o koreodrami koja se zasniva na dramaturškoj obradi ideja koje razlažu Diderot i Platon. Redatelj je Goran Sergej Pristaš. I na kraju ono što očekujemo s najviše uzbuđenja jest prva plesna praizvedba koju produkcijski potpisuje 47. splitsko ljeto, a dogodit će se 6. kolovoza u zgradi HNK Split. Gagik Ismailian, koreograf iz Portugala, koji je sa splitskim baletnim ansamblom prije dvije godine napravio sjajnu predstavu Citadela, za festival sprema predstavu pod naslovom Casino Paradis na glazbu iz pedesetih i šezdesetih godina, primjerice pjesme Julije London i Dustyja Springfilda. Balet s Ismailianom ovaj put radi predstavu koja će biti kombinacija plesa, kazališta i zabave, poput Music Halla.

Bude li ovaj zaokret u odnosu prema plesnoj umjetnosti vidljiv i u sljedećoj sezoni, povjerovat ćemo da je onaj tko treba shvatio da je ples ravnopravan kazališni izraz, da ansambl Baleta može opstati samo ako stvara predstave koje potom pleše. A mnogi u Splitu Ane Roje i Oskara Harmoša žele da se pleše mnogo i dobro.

Nina Šegvić

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak