Vijenac 195

Film

Jelena Paljan

Put u zaborav

Antitrust, red. Peter Howitt

Put u zaborav

Antitrust, red. Peter Howitt

Valjda zbog ljetne vrućine i sklonosti mozga da smanji broj okretaja, film Antitrust glatko je prošao vidnim poljem, neopaženo se provukao kroz mozak i spretno upao u zaborav. A dok je trajao, išao je otprilike ovako: dvojica mladih kompjutoraša koji lupetaju po tipkovnicama u garaži, vjerujući da je znanje opće dobro i da nitko ne može imati monopol nad njim, dobivaju ponudu kompjutorskog mogula Garyja Winstona (Tim Robbins) da se pridruže njegovoj gigantskoj kompaniji NURV. Milo (Ryan Phillippe) prihvaća ponudu, a Teddy dosljedno ostaje u garaži. Nakon prvobitnog oduševljenja Garyjem, poslom i okolinom Milo počinje shvaćati da sve ipak nije savršeno kao što se čini.

Prikaz NURV-a i njegova šefa Winstona najzanimljiviji je dio filma; atmosfera u NURV-u neobičan je spoj otkačenosti i radoholičarstva, a veliki manipulator Winston nije polu-diktator, polu-vjerski fanatik, nego opušteni tip u trapericama koji programiranje smatra uzbudljivijim od igranja električnim vlakićem. Isto tako, zaposlenici nisu luđaci sa čudnim sjajem u očima, nego mladi ljudi koji izgledaju poput skejtera. Za razliku od mnogih filmova u kojima je, kao i u zbiljskom svijetu, informacijska prevlast postala središnja tema, Antitrust mogu pratiti i kompjutorski analfabeti. Tome vjerojatno pomaže i činjenica da se konkurenti onesposobljavaju toljagom, a ne hrpom nerazumljivih izraza. Milovo istraživanje i borba s Winstonovim ljudima također je fizičke naravi, a tek sam vrhunac borbe odvija se na tipkovnici. Ali, naravno, gledateljima se previše objašnjava ono što je očigledno, dok se nejasnoće jednostavno preskoče (zašto, kako i otkada je Milova djevojka agentica NURV-a). Glavni junak odveć shvaća, a njegovi trenuci spoznaje izvedeni su kao montažne sekvence za one još sporijeg uma. Tu je još i neizbježno finale pred kamerama televizijskih ekipa, kao da istina i pravda, ako nisu na televiziji, ne postoje. No, kao što rekoh, zahvaljujući smanjenu broju okretaja mozga, sve to ne može odmoći filmu na njegovu ugodnu putu u zaborav.

Jelena Paljan

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak