Vijenac 195

Film

VIDEOVIZOR

Put kući (Wo de fu qin mu qin)

Još jedan sjajan film kineskoga filmaša Zhanga Yimoua, kojega mnogi u svjetskim filmskim krugovima drže za jednoga od najvećeg redatelja današnjice.

VIDEOVIZOR

Dozvola za brak (Meet the Parents)

slika

Nakon planetarno uspješnih parodija o superšpijunu Austinu Powersu redatelj Jay Roach hit-komedijom Dozvola za brak nastavlja komercijalno uspješan niz pa je u pripremi i nastavak. Iako osobno nisam oduševljen filmom, mora se priznati da je riječ o vrlo zabavnu ostvarenju o bolnom iskustvu upoznavanja roditelja buduće žene, koje zgodno ismijava i snobovštinu američke WASP-klase. Istina, likovi su odveć crno-bijeli i podređeni trenutnom komičnom efektu zanemarujući smisleniju karakterizaciju, no uz mnoštvo duhovitih momenata i odličnih uloga malo će tko tome prigovarati. Ben Stiller sjajan je kao budući zet kojega peh prati poput sjene, dok je Robert De Niro kao njegov punac i bivši pripadnik CIA-e još jednom potvrdio da je komedija žanr koji mu glumački itekako dobro leži. Ne sumnjam da će i nastavak privući publiku u velikom broju.

Ispod površine (What Lies Beneath)

slika

Već i vrapci na grani znaju da je Robert Zemeckis snimio triler Ispod površine u pauzi rada na filmu Brodolom života, no nemojte zbog toga pomisliti da je riječ tek o odrađivanju posla za dobre novce. Zemeckis je jedan od najdarovitijih holivudskih redatelja, koji već dvadesetak godina uspješno spaja komercijalnost s kvalitetom. Ako su Oscari nekakvo mjerilo, nevjerojatno je da Zemeckis nije bio nominiran za režiju ove godine jer oba su spomenuta hita sjajno režirana. Točno je da Ispod površine pati od klišeja, ali koji to suvremeni (horor) triler ne pati? U hičkokovskom podilaženju ne vidim problem, jer triler kao i svaki drugi žanr ima svoja pravila, koja je stari majstor doveo do savršenstva. Nije ovo nikakav veliki film, no riječ je o vrlo solidnu ostvarenju koje pažnju drži do sama kraja, zanatski sjajnu, napetih situacija i s odličnom Michelle Pfeiffer.

Put kući (Wo de fu qin mu qin)

slika

Još jedan sjajan film kineskoga filmaša Zhanga Yimoua, kojega mnogi u svjetskim filmskim krugovima drže za jednoga od najvećeg redatelja današnjice. Izvanserijsku nadarenost Yimou potvrđuje i ljubavnom pričom o mladom učitelju i seoskoj ljepotici — tumači je mlada, darovita i zbilja prelijepa Zhang Ziyi, zvijezda hita Tigar i zmaj Anga Leeja — pedesete u ruralnoj Kini, vrijeme velike kineske Kulturne revolucije. U svoj fabularnoj jednostavnosti i siromašnosti Yimou je pokazao savršeno baratanje filmskim elementima, što rezultira emocionalnim, dramskim, pa i komičnim bogatstvom koje većina mu holivudskih kolega ne može ostvariti ni uz stotine milijuna dolara. I vizualno Yimou je bravurozan, kombinirajući sjajnu monokromatsku tehniku s raskošnim koloritom, a političku pozadinu dotiče usputno, no dojmljivo, pa je svakomu jasan njegov kritički osvrt na vrijeme kada je i ljubav bila pod nadzorom države.

Jackie Chan Gold Collection

slika

Uopće ne sumnjam da je Jackie Chan glumačka zvijezda s najviše filmova u domaćim videotekama, jer od kada je taj najsimpatičniji svjetski glumac potkraj devedesetih postao i holivudskom zvijezdom svi se njegovi filmovi prodaju poput najvećih hitova. To je slučaj i s ovom zbirkom od šest filmova čiji vam naslovi ništa ne bi značili, a činjenica da se paket nudi pod naslovom Zlatna kolekcija obična je prijevara. Riječ je naime o čistom borilačkom šundu amaterske režije, glume, scenarija i dramaturgije kakvi su se u zlatno doba hongkonške kinematografije sedamdesetih i osamdesetih štancali kao na pokretnoj traci. Kopije su grozne, a Jackie — potpisivan kao Jacky — ovdje je tek jedno od mnogih bezličnih lica koje mlate rukama i nogama i još daleko od prepoznatljive zvijezde specifičnog stila koja je u devedesetima svijet osvojila akcijskim humorom i nevjerojatnim akrobacijama.

Stjepan Hundić

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak