Vijenac 195

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Kazališno čudo u Moskvi

Treća kazališna olimpijada nakon puna dva i pol mjeseca kazališnih uzbuđenja konačno je završila uz opće oduševljenje struke i publike.

KAZALIŠNI GLOBUS

Shakespeare i James Bond

New York Mnogo vike ni oko čega, možda najsmješnija Shakespeareova komedija u produkciji Aquila Theater Company razgalila je američku kazališnu prijestolnicu postavši jedna od najzabavnijih komedija na off Broadwayu. Mali Bleecker Theater u istoimenoj ulici njujorškog Greenwich Villagea poprište je ove produkcije koja se povremeno poigrava klišejima iz James Bonda, ali stigne nasmijati se i na račun Charliejevih anđela. Redatelj (i adaptator teksta) Robert Richmond i američko-engleska kazališna grupa Aquila (poznata po dosadašnjim produkcijama Ilijade: Knjiga prva, Cyranoa i Komedije zabuna) realizirao je urnebesnu komediju, Shakespearea za naše vrijeme, mali off biser u središtu komercijalnog i spektakularnog kazališta.

Kazališno čudo u Moskvi

slika

Moskva Treća kazališna olimpijada nakon puna dva i pol mjeseca kazališnih uzbuđenja konačno je završila uz opće oduševljenje struke i publike. Veličanstvena kazališna orgija, kako su je prozvali promatrači, proglašena je senzacionalnim umjetničkim uspjehom, natjeravši stanovnike prijestolnice zemlje opterećene političkim i gospodarskim problemima da na sedamdest dana zaborave zbilju i izgube se u čarobnu svijetu scenske umjetnosti. Kroničari kazališnih zbivanja u Moskvi (koja i u običnim okolnostima nisu nimalo neznatna) zadivljeni su baš svim što je okruživalo Olimpijadu, a posebnu su zapanjenost iskazali organizacijom, koja je, u inače vrlo kaotičnim ruskim uvjetima, bila iznimna. Čak 150 predstava i još pedesetak uličnih događanja s umjetnicima iz 35 zemalja, među kojima su bila i najveća svjetska imena, naišlo je na izniman odaziv publike i bilo burno pozdravljeno. Valerij Šadrin, glavni producent moskovskoga zbivanja, zbog svojih je zasluga proglašen najmoćnijim mađioničarom kojeg je Rusija u svojoj povijesti imala, jer samo mađioničar bio je kadar u takvim okolnostima organizirati tako dobar festival.

U potrazi za tekstom

slika

Dublin Kazalište koje se ne gradi na gotovom dramskom tekstu, nego se predstava stvara na osnovi zadane teme u suradnji redatelja, dramaturga i glumaca u posljednje je vrijeme sve popularnija scenska forma. Nešto slično onom što u Hrvatskoj s mnogo (međunarodnog) uspjeha istražuju Bobo Jelčić i Nataša Rajković u Irskoj je u kazalištu Playhouse nastalo u predstavi Cracked, koju je s mnogo entuzijazma pozdravila kritika. Forma u kojoj se mnogi okušavaju, ali se malo njih uspješno realizira, u ovoj je predstavi rezultirala fascinantnim kazalištem o životu tri žene zatvorene u instituciji za mentalno oboljele u Irskoj pedesetih godina. Predstava koja sadrži i elemente plesa, ali i drugih medija, iznimno je inovativna, snažna i nikad ne upada u zamke banalnosti i ponavljanja.

Zbunjujuća buka vremena

slika

London Čudan kazališni događaj, koji je zbunio i londonsku na sve spremnu publiku zbio se u kazalištu Barbican u sklopu novopokrenutoga projekta BITE:01, gdje je poznato kazalište Complicite izvelo projekt Simona McBurneya The Noise of Time (Buka vremena). Nije bila riječ ni o koncertu ni o drami, nego o dramskoj meditaciji koja teži uštimati oko i uho kako bismo poslušali kucanje srca u tom najintimnijem eseju, najosobnijoj od svih glazbenih formi, u najmračnijem središtu stoljeća, stoji u najavi. Riječ je bila o zbunjujućoj i vrlo zanimljivoj kontekstualiziraoj izvedbi Šostakovičeva finalnog 15. kvarteta iz 1974, pretvorena u kazališnu predstavu ili točnije, performans u kojem se glazba i drama prepleću u verbalnom, vizualnom i glazbenom istraživanju Šostakoviča, ali i mogućnosti scenskog izraza.

Baš sve o Amerikancima

slika

Zanima li vas američko kazalište ili bilo koji njegov segment, vjerojatno najbolja i najpotpunija baza podataka nalazi se na adresi http://www.americantheaterweb.com. Bilo da tražite informaciju o tome koji je trenutno najpopularniji komad u Homeru na Aljasci (Shakespeareovo Snoviđenje u noć ivanjsku) ili kako je Olympia Dukakis na zapadnoj obali prije nekoliko dana spasila produkciju Čehovljevog Višnjika, ovaj će vam sajt odgovoriti na sva pitanja. Zahvaljujući brojnim informacijama i linkovima na druge kazališne sajtove moći ćete potražiti glumački posao na Srednjem zapadu, ponuditi vlastitu dramu na neki od brojnih natječaja koji su stalno otvoreni u Americi, četati s drugim ljubiteljima kazališta ili moći (doduše uzalud!) potražiti siguran način da dođete do režije na Broadwayu ili barem autograma neke bostonske starlete. Ukratko, sve što ste željeli znati o američkom kazalištu i mnogo više nego što biste se i usudili pitati naći ćete ovdje.

Jasen Boko

Vijenac 195

195 - 26. srpnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak