Bogato ljeto
Ljetna sezona kiselih krastavaca, ozloglašena u novinarskoj profesiji, tek bi se djelomično, pa i u nas, mogla odnositi na zbivanja u jazzu. Ljeto je naime razdoblje koje redovito obilježavaju i osobe džezista i njihovih sastava u turistička središta, odnosno na morske obale u zemljama koje se takvim prirodnimm mogućnostima mogu pohvaliti. Tako, primjerice, ovih vrućih dana jazz stanuje u nizozemskom Den Haagu, na francuskoj Azurnoj obali, u španjolskim i portugalskim primorskim ljetovalištima, jazz se svira i na plovećim festivalima, o čemu je već bilo riječi u ovoj kolumni. Sjeverne su zelje Norveška i Finska također svoje festivale jazza preselile na more, u Noldeu odnosno Foriju. niz ljetnih jazz-festivala održava se svake godine i u gradovima koji na taj način promiču ljetnu turističku i glazbenu ponudu.
Idemo na more
I u nss je zapažena težnja premještanja džezističkih događaja prema morskim odredištima, pri čemu na temenju do sada pristiglih informacija prednjači Istra. U nevelikom je broju obavijesti među prvima stigla ona iz Lovrana. Tamošnji je gitarist i skladatelj fuzijskog jazza Elvis Stanić upro snage da organizira prvi trodnevni festival jazza na otvorenom, nazvavši ga Liburnia Jazz Festival — 2001 (festival & workshop). Festival je održan od 7. do 9. srpnja na pozornici na lovranskom pristaništu, mulu. Program koji sam primio, uz objašnjenje organizatora kako je tih dana u Lovranu bilo veoma teško naći smještaj za izvještača, bio je prema izvješću organizatora održan u potpunosti, što će reći da su nastupili svi predviđeni sastavi. A to su bili: hrvatski sastav Passion Play kao predgrupa Laurrie Dellu & Vampin' Blues bandu iz Chicaga, zatim Trio Paola Muscovia iz Italije, grupa domaćina Elvisa Stanića, zagrebačkoj publici već poznati gitarist i vokalist Tony Osanah i Dalma Lima Band iz Brazila te skupina domaćih glazbenika (E. Stanić, D. Vorih, N. Frangeš, D. Razumović), okupljena u sastavu nazvanu Liburnia Jazz Union. Uz taj su program održane i najavljene radionice — jazz-gitare, brazilske samba-gitare, jazz-glasovira, saksofona i bubnjeva. Taj je festival, što je posebno zanimljivo, kao »značajnu kulturnu manifestaciju« poduprlo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, a otvorio ga je na središnjem gradskom trgu Puhački orkestar Lovran.
Jazz u Lapidariju
U Puli je zahvaljujući naporima agilne pjevačice Tamare Obrovac održan već drugi Transhistria etno-jazz festival na kojem su nastupili fuzijski etno-sastavi iz raznih zemalja. Preciznijih informacija o toj manifestaciji nismo primili, ali sam zato preko uredništva »Vijenca« jednim službenim dopisom i pismom obaviješten o seriji jazz-koncerata nazvanoj Jazz u lapidariju muzeja. Dopis je poslala voditeljica projekta — glazbenoscenske djelatnosti Pučkog otvorenog sveučilišta — Poreč, profesorica Nada Janko, s kojom sam prije više godina bezuspješno pokušavao kontaktirati baš glede suradnje oko ostvarenja programa jazza u Poreču. Rado bih joj ispunio želju spomenutu u popratnom pismu, no u današnjim uvjetima nijedno uredništvo nije kadro svom izvjestitelju pokriti troškove praćenja takve dugotrajne serije koncerata koji se u, vjerujem, lijepom i komornom prostoru održavaju svake srijede od 6. srpnja pa sve do 29. kolovoza.
U ovogodišnjem programu, autor kojeg se nazire, budući da se u njem vrte neki poznati ansambli, nastupaju: Jasna Bilušić i Cool Date, trija Manfreda Josela, Karlheinza Miklina, Matije Dedića i Boška Petrovića, Tamara Obrovac i njezin Transhistria ansambl. Ali tu su i neka gostovanja: Regal jazz & Brase Band, iz Sjedinjenih država te Daris Four Tango i Terre Di Mozzo iz Italije, pa i taj program spominjem eto kao jednu od istarskih ljetnih jazz-manifestacija, dok Blues festival u Novigradu nakon već poznatog skandala od prije nekoliko godina ostaje tek reliktom jazz-festivala koji u ovom trenutku izlazi iz tog konteksta. Ostali dio naših priobalnih odredišta po svemu sudeći neće ovog ljeta biti toliko bogat pa ni zanimljiv kao što je to bio prošlih godina. Hvar, Krk, Split i Dubrovnik pa i Lastovo, pritisnuti jamačno financijskim ili organizacijskim problemima, ostaju sa stajališta jazza na razini sporadičnih događaja, dosta daleko od džezističkih tradicija. Ostaju i neke istina šture informacije o nastupima pojedinih naših jazz-festivala u lokalima ili klubovima manjih mjesta poput Pirovca, gdje su nastupili gitarist: Joe Pandur i basist Mladen Baraković. Ohrabruje stoga netom prispjela informacija iz Dubrovnika o tome kako bi se petim izdanjem u tom gradu trebala sljedeće godine nastaviti tradicija međunarodnih festivala jazza, određen je čak i datum, od 31. srpnja do 2. kolovoza 2002. Živi bili pa vidjeli!
Klikni za povratak