Vijenac 187

Glazba

CD klasika — strana

Savršeni balans

9 Great Pianists, Daniel Barenboim, 456721-2

CD klasika — strana

Savršeni balans

9 Great Pianists, Daniel Barenboim, 456721-2

U seriji Philips Classics Veliki pijanisti 20. stoljeća prije nepune dvije godine objavljen je dvostruki CD-album posvećen Danielu Barenboimu. Poznat kao jedan od vodećih dirigenata današnjice, Barenboim je podjednako cijenjen i kao pijanist, iza kojeg, usput rečeno, stoji impozantna diskografska produkcija. Beethovenov integralni klavirski sonatni opus i svi Mozartovi klavirski koncerti idu svakako u krug Barenboimovih najvećih dosadašnjih diskografskih uspjeha. Spomenuti dvostruki album ove serije nudi drugi tip sadržaja. To je zapravo kompilacija Barenboimovih snimaka solističkog i koncertantnog repertoara, nastalih između 1967. i 1983. godine. Na prvom CD-u su Barenboimove interpretacije 25. klavirskog koncerta u C-duru, K. V. 503, W. A. Mozarta te Prvog klavirskog koncerta, op. 15, Ludwiga van Beethovena (filharmonija pod ravnanjem Otta Klemperera), dok drugi CD bilježi njegova tumačenja tri Petrarkina soneta iz ciklusa Godine hodočašća Franza Liszta, Izoldinu ljubavnu smrt iz Wagnerova Tristana, te Prvi glasovirski koncert u d-molu Johannesa Brahmsa, uz orkestar Philharmonia pod ravnanjem Johna Barbirollija. Barenboim se tu predstavlja kao pijanist snažna temperamenta, ali uvijek odmjeren u izrazu, uvjerljiv u koncepciji, tehnički perfektuiran i savršeno kontrolirane kvalitete tona. To su opća obilježja njegova muziciranja, koja otkrivaju i osobine njegove umjetničke prirode. Barenboimov je pijanizam gotovo savršeno izbalansiran spoj analitičnosti i refleksivnosti. Ništa u njegovu pijanizmu ne djeluje ishitreno, sve je tako prirodno muzikalno, a opet se u svakom taktu osjeća kako je svjestan svakog detalja, svake nijanse, svakog daha fraze, i da sve drži pod kontrolom čelične volje. Barenboimov pijanizam imponira ponajprije golemom skalom izražajnosti, koju će osjetiti i svaki senzibilniji ljubitelj glazbe, ako se sprijatelji s ovim CD-albumom. Osobno, na njemu izdvajam Barenboimovu čarobno poetičnu interpretaciju Petrarkinih soneta Franza Liszta i stvarno fascinantno tumačenje Izoldine Ljubavne smrti u Lisztovoj transkripciji.

Bosiljka Perić-Kempf

Vijenac 187

187 - 3. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak