Vijenac 187

Margine

FASTFOOD

Poznati pop dvojac Daft Punk izdao vlastitu kreditnu karticu

O popularnom francuskom dance-dvojcu Daft Punk možda se u medijima i ne bi toliko čulo da nema podrobno smišljenu promotivnu kampanju

FASTFOOD

Nova knjiga Matthewa Collina novinska je priča o radiju B92

Jedan od važnijih britanskih publicista mlađe generacije Matthew Collin upravo je objavio knjigu This is Serbia Calling posvećenu u cijelosti beogradskoj radiopostaji B92, čime je odmah na sebe skrenuo pozornost svih važnijih engleskih trendovskih tiskovina. Collina je na pisanje knjige potaknuo oporbenjački status spomenute postaje, koja je u tradiciji najboljega subkulturnog radiopiratstva uspjela spojiti provokativni politički sadržaj s najmodernijim pop-trendovima. Uz političko oponiranje Slobinu nacionalističkom militarizmu B92 puštala je u eter zvuke britanskog junglea i techna te borbene rime američkoga hip-hopa. »Posebno me fasciniralo kod postaje B92 to što je simbole i zvuk novije pop kulture uspjela pretočiti u glas političkoga protesta i otpora«, izjavio je Collin. Sad kad je Slobi konačno odzvonilo red bi bio da se i onima koji su o njegovim zlodjelima na vrijeme trubili oda zasluženo priznanje. A knjiga This is Serbia Calling to čini na najbolji način.

slika

Virtualni hotel Habbo na Internetu mijenja način na koji četiramo

Nedavno postavljeni sajt na webu habbohotel.com zauvijek će promijeniti način na koji četirate na Internetu. Gotovo je s dosadnim ispisivanjem tekstualnih poruka u loše izdizajniranim kockastim rubrikama. Ono što nudi Habbo hotel prava je simulpacija luksuznoga hotela s pet zvjezdica u kojem možete odsjesti u nekoj od njegovih soba, zabaviti se u kafiću, noćnom klubu ili igraonici. Četiranje se dakako i dalje obavlja uz pomoć utipkavanja teksta u za to predviđeni prozorčić, s tom razlikom što programske rutine Shockwavea vaše riječi pretvaraju u šaputanje ili prodorno izvikivanje, po želji. Identitet u hotelu Habbo odabirete sami, baš kao i izgled, što možete promijeniti u svakom trenutku. A upitnik o životnim afinitetima što ga trebate ispuniti pomoći će vam da pronađete i srodnu dušu u nekoj od hotelskih prostorija. Zaključimo na kraju — hotelijerstvo online nikada nije bilo tako zabavno.

slika

Poznati pop dvojac Daft Punk izdao vlastitu kreditnu karticu

O popularnom francuskom dance-dvojcu Daft Punk možda se u medijima i ne bi toliko čulo da nema podrobno smišljenu promotivnu kampanju. Tako su i ovaj put Pankovci lansirali izvrsnu promidžbenu ideju. Naime, u plastičnoj kutiji njihova najnovijeg albuma Discovery priložena je odlično izdizajnirana kreditna kartica nazvana Daft Club, uz pomoć koje kupac svakoga pojedinačnog CD-a s posebno dodijeljenim pin brojem može ući na besplatni, no i za članove Kluba Daft ekskluzivni, sajt na Internetu. Besplatne dodatne stvari koje se sa sajta mogu zatim logirati nagradni su bonus vjernim fanovima koji su kupili originalni CD. Je li to pokušaj Daft Punka da se zaštite od sveopćeg mažnjavanja glazbenih stvari koje je lansirao popularni Napster, nije poznato, ali je jedno sigurno — za pop-uspjeh danas je potrebno lansirati i vlastitu kreditnu karticu.

slika

Arnold Schwarzenegger tuži tvrtku koja izdaje techno-glazbu

Arnold Schwarzenegger, jedna od najvećih glumačkih pojava što je popularizirala žanr techno-trilera, ima problema s drugim techno-žanrovima. Posebice s glazbenim. Spomenutom je glumcu, naime, zasmetala činjenica što je njemačka izdavačka kuća International Deejay Gigolos, koja inače izdaje opskurnu techno-glazbu, haknula njegovu fotografiju iz razdoblja kad je osvajao titulu za Mistera Universe, te od nje napravila svoj prepoznatljivi logotip. Budući da za uporabu fotografije momci pri International Deejay Gigolos nisu od Schwarzeneggera zatražili dopuštenje, mogli bi se zbog toga uskoro naći pred sudskom tužbom ukoliko, dakako, ne promijene sâm logotip kuće. DJ Hell, vlasnik etikete, nije se još o nastalom problemu očitovao. No ukoliko bude morao mijenjati logotip kuće, bit će to na veliku žalost svih onih koji u zafrkanciji sa Schwarzeneggerovim likom uživaju kao u najboljem fanovskom vicu.

slika

Majice dobile svoju malu enciklopediju

Knjiga 100% Cotton: T-Shirt Graphics Helen Walters i Tima Fletchera pravi je povijesni pregled najpopularnijeg odjevnog predmeta današnjice — majice. Kao obavezni odjevni artikal u odori američkih marinaca majice su u kolektivnu svijest masa ušle točno prije sto godina. Od tada su ih različite glumačke i pop-zvijezde nastojale prisvojiti i od njih načiniti nezaobilazni dio vlastitog odjevnog i životnog imidža. Od Marlona Branda i Jamesa Deana pa do Madonne i Britney Spears danas. Ipak, presudnu ulogu u nezamjenjivosti majice kao najprodornijega odjevnog predmeta novijeg doba odigrao je britanski punk. Pankerske zvijezde poput Sex Pistolsa i Sida Viciousa stavljale su slogane na poderane majice tvoreći od njih nezaobilazne oglasne ploče za iskazivanje privatnih poetika i nazora samosvjesnih pojedinaca. Nije onda nikakvo čudo što danas ni Severina nije zamisliva bez njih.

Predrag Madžarević

Vijenac 187

187 - 3. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak